Uprzejmie informujemy, iż w dniu 10 kwietnia 2020 r. (Wielki Piątek)
Oddział Powiatowego Banku Spółdzielczego w Kędzierzynie - Koźlu, ul. Rynek 6a
oraz następujące placówki:

  • Punkt kasowy w Kędzierzynie – Koźlu, ul. Piotra Skargi 11 (Pogorzelec)
  • Punkt kasowy w Kędzierzynie – Koźlu, ul. Wojska Polskiego 19

czynne będą wyjątkowo do godziny 14:00.

Równocześnie informujemy, że w dniu 10 kwietnia 2020r. realizowane będą przelewy i zlecenia dewizowe, które złożone zostaną

w systemie bankowości internetowej do godz. 14:00.

Przelewy i zlecenia dewizowe złożone po godz. 14.00 obciążą rachunek i zostaną zrealizowane w najbliższym dniu roboczym, tj. 14 kwietnia 2020r.

KOMUNIKAT DOTYCZĄCY ZMIANY GODZIN PRACY PLACÓWEK
Szanowni Państwo,

informujemy, iż w związku z rozprzestrzenianiem się w Polsce koronawirusa,
od dnia 6 kwietnia 2020r. do odwołania

zmianie ulegają godziny pracy następujących placówek Powiatowego Banku Spółdzielczego w Kędzierzynie-Koźlu

Nazwa placówki:  Godziny pracy:
 Oddział Powiatowego Banku Spółdzielczego
 w Kędzierzynie - Koźlu, ul. Rynek 6a
8:30 do 15:00
 Filia Powiatowego Banku Spółdzielczego
 w Reńskiej Wsi, ul. Raciborska
8:30 do 13:00
 Punkt kasowy w Kędzierzynie – Koźlu
 ul. Wojska Polskiego 19
9:30 do 15:00
 Punkt kasowy w Kędzierzynie – Koźlu
 ul. Piotra Skargi 11
9:30 do 15:00
 Punkt kasowy w Kędzierzynie – Koźlu
 ul. Piastowska 40
9:30 - 14:00
 Punkt kasowy Os. Piasty w Kędzierzynie – Koźlu
 ul. Łokietka 2
nieczynny
 Oddział Powiatowego Banku Spółdzielczego
 w Polskiej Cerekwi, ul. Rynek 12
8:30 do 14:00
 Filia Powiatowego Banku Spółdzielczego
 w Pawłowiczkach, Plac Jedności Narodu 5
8:30 do 14:00
 Filia Powiatowego Banku Spółdzielczego
 w Cisku, ul. Planetorza 38
8:30 do 13:00
 Filia Powiatowego Banku Spółdzielczego
 w Bierawie, ul. Dworcowa 17
8:30 do 12:00
 Punkt kasowy w Gościęcinie
 ul. Parkowa 2a
8:30 do 14:00
 Punkt kasowy w Łanach
 ul. Główna 79
nieczynny
 Punkt kasowy we Wroninie
 ul. Głubczycka 29
nieczynny


Jednocześnie zalecamy korzystanie z innych, dostępnych w naszym Banku kanałów kontaktu z pracownikami:
1)    telefonicznego, pod numerami telefonów:
•    774725150; 774722455 – sala obsługi klienta w Oddziale w Kędzierzynie-Koźlu;
•    774802607; 774802604 – sala obsługi klienta  w Oddziale w Polskiej Cerekwi;
2)    mailowego, pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ponadto rekomendujemy:
•    realizowanie płatności bez użycia gotówki np. za pomocą karty lub poprzez bankowość elektroniczną,
•    wykonywanie przelewów oraz innych operacji bankowych w domu z użyciem konta on-line.

Mamy nadzieję, że zrozumieją Państwo nadzwyczajne okoliczności, z których wynika nasza decyzja o ograniczeniu czasu dostępu do obsługi bezpośredniej.
                                            
                                                                                              Zarząd
                                                                       Powiatowego Banku Spółdzielczego
                                                                                   w Kędzierzynie-Koźlu

DZIAŁANIA POMOCOWE DLA KREDYTOBIORCÓW BANKU W ZWIĄZKU Z TRUDNOŚCIAMI GOSPODARCZYMI WYWOŁANYMI PANDEMIĄ COVID-19

Szanowni Państwo,
Powiatowy Bank Spółdzielczy w Kędzierzynie – Koźlu informuje, iż Kredytobiorcy, którzy w następstwie panującej pandemii koronawirusa COVID – 19 borykają się z pogorszeniem sytuacji finansowej, mogą ubiegać się o zawieszenie spłaty zobowiązań kredytowych w ramach zastosowania tzw. Wakacji kredytowych.

Wakacje kredytowe realizowane są po pozytywnym rozpatrzeniu umotywowanego Wniosku Kredytobiorcy dostarczonego do Banku drogą email na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w formie skanu opatrzonego podpisem lub pocztą tradycyjną zgodnie z poniższymi formularzami:

 

WNIOSEK O ZASTOSOWANIE DZIAŁANIA POMOCOWEGO W ZWIĄZKU Z PANDEMIĄ KORONAWIRUSA COVID-19 W RAMACH WAKACJI KREDYTOWYCH DLA OSÓB FIZYCZNYCH
WNIOSEK O ZASTOSOWANIE DZIAŁANIA POMOCOWEGO W ZWIĄZKU Z PANDEMIĄ KORONAWIRUSA COVID-19 W RAMACH WAKACJI KREDYTOWYCH DLA PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH

Szanowni Państwo!

W związku z zaistniałą sytuacją epidemiczną i skróceniem czasu pracy placówek Powiatowego Banku Spółdzielczego w Kędzierzynie - Koźlu informujemy, że przelewy i zlecenia dewizowe złożone w systemie eBankNet i eCorpoNet do godziny 16:00 realizowane będą w tym samym dniu roboczym.

Przelewy i zlecenia dewizowe złożone po godz. 16:00 obciążą rachunek i zostaną zrealizowane w najbliższym dniu roboczym.

Za niedogodności przepraszamy – mając nadzieję, że zrozumieją Państwo okoliczności, z jakich wynika zaistniała sytuacja.

 

Nasz Bank przyłączył się do akcji #zapłaćzaseniora.

Drodzy „mobilni” Klienci, w związku ze stanem epidemii, prosimy – zaproponujcie swoim Rodzicom, Dziadkom, Wujkom, Ciociom lub nawet bliskim sąsiadom w podeszłym wieku, że opłacicie w ich imieniu niezbędne rachunki wykorzystując swój komputer, tablet czy telefon, a Oni po udanej transakcji zwrócą Wam pieniądze.

Zróbmy wszystko, aby ochronić zdrowie naszych Seniorów!

Seniorzy nie ryzykujcie swojego zdrowia i życia, by zrobić opłaty w kasie Banku. Poproście najbliższych, którzy mają dostęp do płatności internetowych czy też mobilnych, aby opłacili w Waszym imieniu niezbędne rachunki.

Prosimy, jeżeli to tylko możliwe – zostańcie Państwo w domu!

 

Od stycznia 2020 r. Powiatowy Bank Spółdzielczy w Kędzierzynie – Koźlu posiada w swojej ofercie kredyty inwestycyjne oraz obrotowe zabezpieczone gwarancjami AGRO.

Najistotniejsze paramenty gwarancji

  1. Gwarancją może być objęty: kredyt inwestycyjny lub obrotowy w rachunku kredytowym (z wyłączeniem kredytów preferencyjnych).
  2. Docelowy kredytobiorca: rolnik, przetwórca produktów rolnych albo przetwórca produktów nierolnych.
  3. Cel kredytowania kredytu inwestycyjnego dla Kredytobiorcy będącego rolnikiem: sfinansowanie kosztów inwestycji w gospodarstwie 
  4. Cel kredytowania kredytu inwestycyjnego dla Kredytobiorcy będącego przetwórcą: sfinansowanie kosztów inwestycji w przetwórstwo/marketing i rozwój produktów rolnych lub produktów 
  5. Zakres gwarancji: do 80% kwoty kredytu, z zastrzeżeniem limitów kwotowych oraz limitów związanych z pomocą de 
  6. Gwarancja udzielana jest w 
    • pomocy publicznej, zgodnie z art. 81 rozporządzenia 1305/2013,
    • pomocy de minimis, zgodnie z rozporządzeniem 1407/2013 (dla przetwórców 
  7. BGK nie pobiera opłaty prowizyjnej z tytułu jednostkowej gwarancji AGRO.

 

O szczegóły pytaj:

  • Oddział w Kędzierzynie-Koźlu, ul. Rynek 6a
    tel. 77 472 23 66; 77 472 24 40
  • Oddział w Polskiej Cerekwi, ul. Rynek 12
    tel. 77 480 27 50; 77 480 27 56
  • Filia w Pawłowiczkach, Plac Jedności Narodu 5
    tel. 77 480 30 25; 77 480 31 20

 

 

Decyzją Ministerstwa Finansów od 1 stycznia 2020 r. wprowadzony zostanie mikrorachunek podatkowy.

Jest to indywidualny rachunek podatkowy, który służy do wpłat PIT, CIT i VAT. Numer nadawany jest każdemu podatnikowi automatycznie – to znaczy, że nie wymaga składania żadnych wniosków do urzędu skarbowego. Numer mikrorachunku w szybki i prosty sposób można sprawdzić w generatorze dostępnym na stronie podatki.gov.pl:

https://www.podatki.gov.pl/mikrorachunek-podatkowy/

lub w dowolnym urzędzie skarbowym.

Uwaga! Generowanie numerów mikrorachunków na innych stronach internetowych niż strona podatki.gov.pl, jak również otrzymanie ich drogą mailową lub SMS-em, może stanowić próbę oszustwa i wyłudzenia.

Aktualnie funkcjonujące rachunki urzędów skarbowych, dedykowane do wpłat PIT, CIT i VAT będą aktywne do 31 grudnia 2019 r. W związku z powyższym zwracamy uwagę, iż dyspozycje przelewów na dotychczasowe rachunki urzędów skarbowych z datą realizacji 31.12.2019r. powinny zostać złożone do godz. 12:00. Od 01.01.2020r. podatnicy dokonywać będą płatności z tytułu podatku PIT, CIT i VAT na mikrorachunki podatkowe.

Wpłaty z tytułu podatków innych niż PIT, CIT i VAT (np. PCC, SD, cło, akcyza, KP) dokonywane będą na dotychczasowych zasadach, czyli na rachunki podatkowe urzędów skarbowych - zgodnie z wykazem numerów rachunków bankowych urzędów skarbowych Krajowej Administracji Skarbowej obowiązującym od 1 stycznia 2020r.

Korzyści mikrorachunku podatkowego:

  • wygodny i prosty sposób na zapłatę  PIT, CIT i VAT – jeden, stały, indywidualny mikrorachunek podatkowy,
  • możliwość szybkiego sprawdzenia numeru mikrorachunku w każdym miejscu i czasie,
  • brak potrzeby szukania obowiązujących numerów rachunków po zmianie adresu,
  • ograniczenie liczby błędnych przelewów na niewłaściwe konto,
  • szybsza obsługa płatności PIT, CIT i VAT – szybsza możliwość otrzymania zaświadczeń, np. o niezaleganiu z podatkami,
  • dotychczasowe zasady zbiorczych wpłat za pracowników – pracodawca nie będzie zobowiązany do pozyskania mikrorachunków podatkowych swoich pracowników, jako płatnik będzie dokonywał wpłat na swój indywidualny mikrorachunek podatkowy.

Więcej informacji na temat mikrorachunku podatkowego na stronie: https://www.podatki.gov.pl/mikrorachunek-podatkowy

 

INFORMUJEMY, ŻE W DNIACH:

24 GRUDNIA 2019 R. (WIGILIA)
CZYNNE BĘDĄ NASTĘPUJĄCE PLACÓWKI:

W GODZINACH 8.00 – 12.00
ODDZIAŁ W KĘDZIERZYNIE-KOŹLU, UL.RYNEK 6A
ODDZIAŁ W POLSKIEJ CEREKWI, UL. RYNEK 12
FILIA W PAWŁOWICZKACH, PL. JEDNOŚCI NARODU 5

31 GRUDNIA 2019 R.  (SYLWESTER)
PLACÓWKI BANKOWE BĘDĄ CZYNNE
tak jak w zwykłe dni, przy czym tylko
DO GODZINY 12.00

 

Zachęcamy Państwa do skorzystania z aplikacji mobilnej PBS Kędzierzyn-Koźle, która za pomocą powiadomień typu push umożliwia autoryzację logowania i transakcji w ramach silnego uwierzytelniania w bankowości internetowej eBankNet.

Korzystanie z aplikacji jest alternatywą do metody autoryzacji operacji przy użyciu kodu SMS. Warunkiem otrzymania  powiadomień push jest instalacja aplikacji PBS Kędzierzyn-Koźle na urządzeniu mobilnym (telefonie komórkowym) oraz posiadanie dostępu do Internetu.

Pobierz bezpłatną aplikację mobilną PBS Kędzierzyn-Koźle
wybierając opcję zgodnie z systemem, który posiada twój telefon.

Aplikacja PBS Kędzierzyn-Koźle dostępna jest:

  • w Google Play dla systemów Android (w wersji 4.4 lub wyższej),
  • w App Store dla systemów iOS (w wersji 11.2 lub nowszej).

Dostęp do zarządzania mobilną autoryzacją uzyskujemy po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej eBankNet i wybraniu z Menu głównego modułu Mój profil, a następnie z menu bocznego opcji Mobilna autoryzacja.

Funkcjonalności poszczególnych elementów powyższego ekranu:

  • Zobacz jak aktywować aplikację mobilną - przycisk otwiera okno modalne zawierające film instruktażowy, pozwalający zrozumieć jak aktywować aplikacje mobilną;
  • Pobierz z Google Play - przycisk otwiera nową kartę przeglądarki ze stroną serwisu Google Play, z której można pobrać aplikację dla systemów Android. Należy zweryfikować wydawcę aplikacji, czy jest nim SoftNet Sp. z o.o., zwracając szczególną uwagę na wielkość liter;
  • Pobierz w App Store - przycisk otwiera nową kartą przeglądarki ze stroną serwisu App Store, z której można pobrać aplikacje dla systemów iOS. Należy zweryfikować wydawcę aplikacji, czy jest nim SoftNet Sp. z o.o., zwracając szczególna uwagę na wielkość liter;
  • Aktywuj mobilną autoryzację przez SMS - przycisk przenosi nas do nowego widoku, który wymaga autoryzacji potwierdzającej chęć otrzymania kodu parującego przez SMS, który należy wykorzystać przy tworzeniu profilu mobilnego w aplikacji (ważność kodu wynosi 15 minut).

 

Po prawidłowej autoryzacji zamówienia kodu parującego system potwierdza wysłanie kodu SMS do parowania urządzenia mobilnego. Otrzymany kod należy wykorzystać w aplikacji mobilnej pobranej na telefonie.

W tym celu po uruchomieniu aplikacji należy kliknąć przycisk Rozpocznij, a następnie:

  • wprowadzić otrzymany kod SMS do parowania urządzenia mobilnego,
  • podać login wykorzystywany do obsługi serwisu eBankNet,
  • nadać 6-cio cyfrowy kod PIN do logowania w aplikacji (system prosi ponownie o potwierdzenie nadanego kodu),
  • podać nazwę własną profilu parowanego w urządzeniem mobilnym.

Aplikacja może obsługiwać odrębne profile wielu loginów użytkowników bankowości elektronicznej Banku. W celu dodania kolejnego profilu w aplikacji należy wybrać opcję Ustawienia ogólne (lewy górny róg ekranu startowego aplikacji), a następnie (+) Dodaj nowy profil.

Prawidłowe aktywowanie urządzenia mobilnego potwierdzone zostaje w  module Mój profil → Mobilna autoryzacja serwisu bankowości elektronicznej:

W pasku Urządzenia widoczna jest nazwa urządzenia mobilnego, na którym znajduje sie aplikacja z profilem powiązanym z loginem w bankowości elektronicznej oraz data jego aktywacji. Ikona X służy do usunięcia profilu z aplikacji mobilnej. W takim przypadku zostanie przywrócony poprzedni sposób autoryzacji przy użyciu kodu SMS.

W rozdziale 15.7 Instrukcji dostępnej w dolnym pasku serwisu bankowości elektronicznej eBankNet znajduje się instrukcja korzystania z aplikacji do autoryzowania transakcji.

Klikając w poniższy link, dowiesz się, krok po kroku
jak aktywować aplikację oraz jak z niej korzystać:
https://youtu.be/WJZq6dU35VI