Szanowni Klienci,
informujemy, że od 29 lipca 2022 r. można składać wnioski o ustawowe WAKACJE KREDYTOWE.

Zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 2022 r. o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom, wakacje kredytowe mogą dotyczyć jednej umowy kredytowej w złotych polskich zawartej w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych.

Zawieszenie spłaty kredytu przysługuje w okresie:

  1. od dnia 1 sierpnia 2022 r.  do dnia 30 września 2022 r. – w wymiarze dwóch miesięcy;
  2. od dnia 1 października 2022 r. do dnia 31 grudnia 2022 r. – w wymiarze dwóch miesięcy;
  3. od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r. – w wymiarze jednego miesiąca w każdym kwartale.

Rekomendowane sposoby składania wniosków:

  1. osobiście w placówce Powiatowego Banku Spółdzielczego w Kędzierzynie – Koźlu;
  2. drogą email na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., z zastrzeżeniem, że przesłany Wniosek opatrzony zostanie kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym wszystkich Kredytobiorców;
  3. drogą pocztową na adres Banku, z zastrzeżeniem, że dla Banku ważna będzie data doręczenia.

Z zawieszenia spłaty kredytu można skorzystać, jeżeli:

  • umowa kredytowa została zawarta przed 01.07.2022 r.
  • okres kredytowania kończy się po 31.12.2022 r.
  • wniosek zostanie złożony przed terminem spłaty raty.

Bank nie pobiera opłat za zawieszenie spłaty kredytu. W czasie zawieszenia nie musisz realizować płatności związanych z Twoją umową – nie naliczymy Ci odsetek i nie pobierzemy innych opłat, za wyjątkiem opłat z tytułu ubezpieczeń powiązanych z umową kredytu.

Wakacje kredytowe nie spowodują, że anulujemy wskazane raty kredytu. Okres kredytowania i daty umowne zostaną przedłużone o okres zawieszenia spłaty kredytu. Nie musisz podpisywać aneksu.
Informacja o zawieszeniu spłaty kredytu zostanie przekazana do Biura Informacji Kredytowej.

Wniosek o WAKACJE KREDYTOWE:  wersja PDF wersja DOC

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 07.07.2022 r. o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom.

Działanie Funduszu Wsparcia Kredytobiorców reguluje Ustawa z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o wsparciu kredytobiorców znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy.

Fundusz Wsparcia Kredytobiorców przeznaczony jest wyłącznie dla osób fizycznych, będących kredytobiorcami w trudnej sytuacji finansowej. Został stworzony w celu pomocy w spłacie zaległości i bieżącego zadłużenia kredytu lub spłaty zobowiązania kredytowego przy sprzedaży nieruchomości.

Pomoc z Funduszu mogą uzyskać kredytobiorcy posiadający zobowiązanie z tytułu spłaty kredytu lub pożyczki zabezpieczonej hipoteką, w związku z zaspokojeniem potrzeb mieszkaniowych, niezwiązanych z działalnością gospodarczą lub prowadzeniem gospodarstwa rolnego.

Więcej szczegółów: TUTAJ

 

Szanowni Klienci!
Z przyjemnością informujemy o rozszerzeniu usługi BLIK dostępnej w aplikacji mobilnej PBSKędzierzyn-Koźle o funkcję: PRZELEW NA TELEFON BLIK

Więcej szczegółów: TUTAJ

Start nowej kampanii Zrzeszenia BPS  „Loteria na okrągło”

Każdy klient, który od 1 czerwca do 20 grudnia 2022 roku skorzysta z oferty Powiatowego Banku Spółdzielczego w Kędzierzynie – Koźlu z Grupy BPS, ma szansę na wygraną w loterii promocyjnej.
"Loteria na okrągło" to codzienna szansa na wygranie 500 zł, a dodatkowo 30 laptopów i 3 samochody.

Mechanizm "Loterii na okrągło" jest prosty. Wystarczy w okresie promocji, czyli między 1 czerwca a 20 grudnia 2022 roku, skorzystać z jednego z produktów z oferty bankowej dla klientów indywidualnych i odebrać w placówce Banku voucher z unikalnym kodem. Wpisanie kodu oraz danych osobowych i kontaktowych w formularzu zgłoszeniowym na stronie loterii www.loteria.mojbank.pl pozwala brać udział w codziennych losowaniach.

Kołem fortuny w "Loterii na okrągło" można kręcić od 1 lipca. Cała akcja promocyjna trwa ponad pół roku, dlatego została podzielona na trzy etapy. W trakcie trwania loterii zostanie wyłonionych aż 173 zwycięzców. Na zakończenie każdego etapu – czyli:

  • 5 września
  • 7 listopada
  • i 22 grudnia

będą dodatkowo losowane nagrody główne: 10 laptopów marki Asus  i  samochód marki Toyota Yaris.

Każdy zarejestrowany klient może grać wielokrotnie (ale tylko raz dziennie), zwiększając swoją szansę na wygraną. Wygrać można w każdym z etapów tylko raz. Jeżeli w danym dniu wygrana już padła, użytkownik wchodząc na stronę loterii otrzyma komunikat zapraszający do dalszej gry w kolejnych dniach.

Produkty uprawniające do obioru loteryjnego vouchera to:

  • konto osobiste,
  • konto oszczędnościowe,
  • lokata terminowa,
  • rachunek walutowy,
  • karta płatnicza (debetowa, kredytowa),
  • kredyt gotówkowy,
  • kredyt w ROR,
  • kredyt hipoteczny,
  • ubezpieczenie majątkowe (nieruchomości, komunikacyjne),
  • ubezpieczenie na życie,
  • ubezpieczenia turystyczne,
  • produkt emerytalny IKE.

Regulamin loterii

Szanowni Klienci,
uprzejmie informujemy, iż w dniu 15.04.2022r. (Wielki Piątek)
wszelkie dyspozycje Klientów nadane drogą elektroniczną do godz. 14:00
zostaną skierowane na drogę rozliczeń międzybankowych tego samego dnia,
natomiast zlecenia złożone po godzinie 14:00 zostaną rozliczone w dniu 19.04.2022r.
Zapraszamy do korzystania z naszych usług.

Zarząd PBS K-Koźle

Informujemy, iż w WIELKI PIĄTEK  tj. 15.04.2022r.

wszystkie placówki Banku będą czynne do godziny 14:00.

W związku ze zmieniającymi się dynamicznie sankcjami nakładanymi na Rosję i na Białoruś informujemy, że nasz Bank nie gwarantuje przeprowadzenia transakcji finansowych powiązanych z ww. krajami. Należy liczyć się z odrzuceniem płatności przez Bank  z/do ww. krajów.

Jednocześnie informujemy, że zgodnie z zapowiedziami, sankcje nakładane przez Unię Europejską, Stany Zjednoczone, inne organizacje międzynarodowe oraz przez poszczególne kraje, w zależności od rozwoju sytuacji, mogą podlegać dalszym rozszerzeniom.

Przykłady sankcji znajdą Państwo m.in. tutaj: https://www.sanctionsmap.eu/#/main

W związku z działaniami wojennymi na Ukrainie prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami.

 Dbaj o bezpieczeństwo swoich pieniędzy 

Zapewniamy, że pieniądze, które są na kontach w naszym banku są bezpieczne. Sytuacja jest na bieżąco monitorowana przez sztaby koordynujące cyberbezpieczeństwo oraz ciągłość pracy naszego banku.

 Uważaj na oszustów 

Miejmy świadomość, że obecna sytuacja geopolityczna to czas zwiększonej aktywności cyberoszustów. Pamiętaj, żeby zachować czujność i stosować się do zasad bezpieczeństwa, zarówno podczas korzystania z bankowości elektronicznej, jak i wykonywania zakupów w Internecie.

  • Nie podawaj nikomu swoich danych do bankowości internetowej, nawet jeśli osoba, z którą rozmawiasz przedstawia się jako pracownik banku.
  • Nie klikaj w linki w SMS-ach i mailach informujących o rzekomych niedopłatach za rachunki, przesyłki kurierskie czy podatki.
  • Czytaj na bieżąco nasze komunikaty bezpieczeństwa.
  • Z rozwagą i należytą ostrożnością podchodź do informacji rozprzestrzenianych przez media społecznościowe. Zanim w coś uwierzysz, sprawdź, czy źródło informacji jest wiarygodne.

 Wypłaty gotówki 

Apelujemy o racjonalne zachowanie. Pracownicy banku, a szczególnie służby odpowiedzialne za cyberbezpieczeństwo, na bieżąco monitorują sytuację. Twoje pieniądze są w naszym banku bezpieczne i cały czas możesz płacić bezgotówkowo, np. za pomocą karty. Zaopatrzenie naszych oddziałów i bankomatów w gotówkę na bieżąco koordynujemy z Narodowym Bankiem Polskim. Realizujemy wszystkie procedury obowiązujące w ramach Zrzeszenia BPS.
Zapraszamy do zapoznania się z komunikatem Narodowego Banku Polskiego w sprawie dostępności gotówki:

https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/aktualnosci/wiadomosci_2022/25022022.html

Każdy z nas codziennie jest narażony na zagrożenia w cyberprzestrzeni, ale bywają sytuacje, gdy czujność należy jeszcze dodatkowo wzmocnić. W związku z obecną sytuacją na Ukrainie przypominamy o przestrzeganiu podstawowych zasad bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej:

  • NIGDY nie podawaj nikomu przez Internet lub telefon swoich danych osobowych, identyfikatorów ani haseł.
  • Nie instaluj oprogramowania i nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
  • Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie klikaj w załączniki do wiadomości czy smsów, które wydają Ci się podejrzane (np. pochodzą od firmy kurierskiej, chociaż niczego nie zamawiałeś w sklepach internetowych albo od dostawcy energii, z którym nie masz podpisanej umowy).
  • Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system transakcyjny – bank NIGDY o to nie prosi w mailach.
  • Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji – upewnij się, najlepiej dzwoniąc do danej osoby lub firmy, czy prośba jest prawdziwa.
  • Nie wysyłaj kodów BLIK nawet osobom znajomym, które proszą Cię o to przez Facebooka, messengera lub inny serwis społecznościowy, najlepiej zadzwoń i zapytaj, czy rzeczywiście ktoś miał do Ciebie taką prośbę.

 

  • Korzystaj zawsze z aktualnego systemu operacyjnego oraz z aktualnych aplikacji. Zabezpiecz swój komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym.
  • Korzystaj z poprawnych, czyli trudnych do rozszyfrowania haseł do komputera i do bankowości internetowej. Silne hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków, zawierać wielkie i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne. Nie zapisuj haseł ani ich nie przekazuj innym osobom.
  • Ustal bezpieczne limity przelewów internetowych i płatności kartą. Łatwo je zmienisz
    w bankowości elektronicznej.
  • Korzystaj z bankowości elektronicznej na własnym sprzęcie i w miejscu z zaufanym Internetem. Unikaj logowania w miejscach typu kino, kawiarnia, publiczne hot-spoty.
  • Zawsze po zakończeniu korzystania z bankowości internetowej klikaj w przycisk „Wyloguj”.
  • Logując się na stronę bankowości internetowej, sprawdź poprawność adresu i szyfrowanie połączenia (adres powinien zaczynać się od https://... a obok powinien być widoczny symbol zamkniętej kłódki). Sprawdź także dokładnie poprawność adresu URL pod kątem literówek
    i niestandardowych znaków, które bardzo często nie są widoczne na pierwszy rzut oka.
  • Zawsze zwracaj uwagę na komunikaty o błędach certyfikatów wyświetlane przez przeglądarkę internetową. Zrezygnuj z transakcji, jeśli cokolwiek wzbudzi Twoje wątpliwości.
  • Nie instaluj na swoim komputerze programów z nieznanych źródeł.
  • Na komputerze korzystaj z klawiatury ekranowej wprowadzając hasło.

Śledź informacje oraz komunikaty publikowane na stronie Banku oraz przesyłane na Twoją skrzynką w systemie bankowości elektronicznej.

Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie podając się za pracownika banku, jeśli otrzymujesz wiadomości, których nadawcy podszywają się pod bank lub po prostu coś Cię zaniepokoiło w związku z przelewami, zadzwoń na naszą Infolinię.

PAMIĘTAJ w przypadku czasowej niedostępności Twojej bankowości elektronicznej zachowaj spokój i nie ulegaj panice. Taki jest właśnie cel cyberprzestępców – wywołanie paniki, strachu i chaosu. Nie wspieraj ich w tym. Nie kieruj się również anonimowymi opiniami czy komentarzami np. z mediów społecznościowych czy forów internetowych. Upewnij się, że to wiarygodne informacje a nie „fake newsy”.