Kredyty inwestycyjne oraz obrotowe zabezpieczone GWARANCJAMI AGRO

Banku Gospodarstwa Krajowego

Od stycznia 2020 r. posiadamy w swojej ofercie kredyty inwestycyjne oraz obrotowe zabezpieczone gwarancjami AGRO.

O szczegóły pytaj w placówkach naszego Banku.

 

 

Decyzją Ministerstwa Finansów od 1 stycznia 2020 r. wprowadzony zostanie mikrorachunek podatkowy.

Jest to indywidualny rachunek podatkowy, który służy do wpłat PIT, CIT i VAT. Numer nadawany jest każdemu podatnikowi automatycznie – to znaczy, że nie wymaga składania żadnych wniosków do urzędu skarbowego. Numer mikrorachunku w szybki i prosty sposób można sprawdzić w generatorze dostępnym na stronie podatki.gov.pl:

https://www.podatki.gov.pl/mikrorachunek-podatkowy/

lub w dowolnym urzędzie skarbowym.

Uwaga! Generowanie numerów mikrorachunków na innych stronach internetowych niż strona podatki.gov.pl, jak również otrzymanie ich drogą mailową lub SMS-em, może stanowić próbę oszustwa i wyłudzenia.

Aktualnie funkcjonujące rachunki urzędów skarbowych, dedykowane do wpłat PIT, CIT i VAT będą aktywne do 31 grudnia 2019 r. W związku z powyższym zwracamy uwagę, iż dyspozycje przelewów na dotychczasowe rachunki urzędów skarbowych z datą realizacji 31.12.2019r. powinny zostać złożone do godz. 12:00. Od 01.01.2020r. podatnicy dokonywać będą płatności z tytułu podatku PIT, CIT i VAT na mikrorachunki podatkowe.

Wpłaty z tytułu podatków innych niż PIT, CIT i VAT (np. PCC, SD, cło, akcyza, KP) dokonywane będą na dotychczasowych zasadach, czyli na rachunki podatkowe urzędów skarbowych - zgodnie z wykazem numerów rachunków bankowych urzędów skarbowych Krajowej Administracji Skarbowej obowiązującym od 1 stycznia 2020r.

Korzyści mikrorachunku podatkowego:

  • wygodny i prosty sposób na zapłatę  PIT, CIT i VAT – jeden, stały, indywidualny mikrorachunek podatkowy,
  • możliwość szybkiego sprawdzenia numeru mikrorachunku w każdym miejscu i czasie,
  • brak potrzeby szukania obowiązujących numerów rachunków po zmianie adresu,
  • ograniczenie liczby błędnych przelewów na niewłaściwe konto,
  • szybsza obsługa płatności PIT, CIT i VAT – szybsza możliwość otrzymania zaświadczeń, np. o niezaleganiu z podatkami,
  • dotychczasowe zasady zbiorczych wpłat za pracowników – pracodawca nie będzie zobowiązany do pozyskania mikrorachunków podatkowych swoich pracowników, jako płatnik będzie dokonywał wpłat na swój indywidualny mikrorachunek podatkowy.

Więcej informacji na temat mikrorachunku podatkowego na stronie: https://www.podatki.gov.pl/mikrorachunek-podatkowy

 

INFORMUJEMY, ŻE W DNIACH:

24 GRUDNIA 2019 R. (WIGILIA)
CZYNNE BĘDĄ NASTĘPUJĄCE PLACÓWKI:

W GODZINACH 8.00 – 12.00
ODDZIAŁ W KĘDZIERZYNIE-KOŹLU, UL.RYNEK 6A
ODDZIAŁ W POLSKIEJ CEREKWI, UL. RYNEK 12
FILIA W PAWŁOWICZKACH, PL. JEDNOŚCI NARODU 5

31 GRUDNIA 2019 R.  (SYLWESTER)
PLACÓWKI BANKOWE BĘDĄ CZYNNE
tak jak w zwykłe dni, przy czym tylko
DO GODZINY 12.00

 

Zachęcamy Państwa do skorzystania z aplikacji mobilnej PBS Kędzierzyn-Koźle, która za pomocą powiadomień typu push umożliwia autoryzację logowania i transakcji w ramach silnego uwierzytelniania w bankowości internetowej eBankNet.

Korzystanie z aplikacji jest alternatywą do metody autoryzacji operacji przy użyciu kodu SMS. Warunkiem otrzymania  powiadomień push jest instalacja aplikacji PBS Kędzierzyn-Koźle na urządzeniu mobilnym (telefonie komórkowym) oraz posiadanie dostępu do Internetu.

Pobierz bezpłatną aplikację mobilną PBS Kędzierzyn-Koźle
wybierając opcję zgodnie z systemem, który posiada twój telefon.

Aplikacja PBS Kędzierzyn-Koźle dostępna jest:

  • w Google Play dla systemów Android (w wersji 4.4 lub wyższej),
  • w App Store dla systemów iOS (w wersji 11.2 lub nowszej).

Dostęp do zarządzania mobilną autoryzacją uzyskujemy po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej eBankNet i wybraniu z Menu głównego modułu Mój profil, a następnie z menu bocznego opcji Mobilna autoryzacja.

Funkcjonalności poszczególnych elementów powyższego ekranu:

  • Zobacz jak aktywować aplikację mobilną - przycisk otwiera okno modalne zawierające film instruktażowy, pozwalający zrozumieć jak aktywować aplikacje mobilną;
  • Pobierz z Google Play - przycisk otwiera nową kartę przeglądarki ze stroną serwisu Google Play, z której można pobrać aplikację dla systemów Android. Należy zweryfikować wydawcę aplikacji, czy jest nim SoftNet Sp. z o.o., zwracając szczególną uwagę na wielkość liter;
  • Pobierz w App Store - przycisk otwiera nową kartą przeglądarki ze stroną serwisu App Store, z której można pobrać aplikacje dla systemów iOS. Należy zweryfikować wydawcę aplikacji, czy jest nim SoftNet Sp. z o.o., zwracając szczególna uwagę na wielkość liter;
  • Aktywuj mobilną autoryzację przez SMS - przycisk przenosi nas do nowego widoku, który wymaga autoryzacji potwierdzającej chęć otrzymania kodu parującego przez SMS, który należy wykorzystać przy tworzeniu profilu mobilnego w aplikacji (ważność kodu wynosi 15 minut).

 

Po prawidłowej autoryzacji zamówienia kodu parującego system potwierdza wysłanie kodu SMS do parowania urządzenia mobilnego. Otrzymany kod należy wykorzystać w aplikacji mobilnej pobranej na telefonie.

W tym celu po uruchomieniu aplikacji należy kliknąć przycisk Rozpocznij, a następnie:

  • wprowadzić otrzymany kod SMS do parowania urządzenia mobilnego,
  • podać login wykorzystywany do obsługi serwisu eBankNet,
  • nadać 6-cio cyfrowy kod PIN do logowania w aplikacji (system prosi ponownie o potwierdzenie nadanego kodu),
  • podać nazwę własną profilu parowanego w urządzeniem mobilnym.

Aplikacja może obsługiwać odrębne profile wielu loginów użytkowników bankowości elektronicznej Banku. W celu dodania kolejnego profilu w aplikacji należy wybrać opcję Ustawienia ogólne (lewy górny róg ekranu startowego aplikacji), a następnie (+) Dodaj nowy profil.

Prawidłowe aktywowanie urządzenia mobilnego potwierdzone zostaje w  module Mój profil → Mobilna autoryzacja serwisu bankowości elektronicznej:

W pasku Urządzenia widoczna jest nazwa urządzenia mobilnego, na którym znajduje sie aplikacja z profilem powiązanym z loginem w bankowości elektronicznej oraz data jego aktywacji. Ikona X służy do usunięcia profilu z aplikacji mobilnej. W takim przypadku zostanie przywrócony poprzedni sposób autoryzacji przy użyciu kodu SMS.

W rozdziale 15.7 Instrukcji dostępnej w dolnym pasku serwisu bankowości elektronicznej eBankNet znajduje się instrukcja korzystania z aplikacji do autoryzowania transakcji.

Klikając w poniższy link, dowiesz się, krok po kroku
jak aktywować aplikację oraz jak z niej korzystać:
https://youtu.be/WJZq6dU35VI

 

Mając na uwadze przepisy w zakresie środków silnego uwierzytelniania wynikające z Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2018/389 (RTS)pragniemy Państwa poinformować, iż Powiatowy Bank Spółdzielczy w Kędzierzynie – Koźlu wprowadza:

  • dwuetapowe logowanie do bankowości internetowej z wykorzystaniem kodu jednorazowego SMS (obecnie trwają prace nad wdrożeniem aplikacji mobilnej do autoryzacji transakcji w eBankNet);
  • potwierdzenie narzędziem autoryzacji operacji wyświetlenia historii transakcji starszej niż 90 dni;
  • skrócenie czasu sesji w bankowości internetowej przy braku aktywności użytkownika do 5 minut.

Ponadto przypominamy, iż od 14 września 2019r. jesteśmy zobligowani do rezygnacji z kart kodów jednorazowych, jako narzędzia autoryzacji dyspozycji w systemie bankowości elektronicznej.
Logo EBA

Aplikacja pozwala płacić kartą przy użyciu telefonów z systemem operacyjnym Android 4.4 lub nowszym. Aby zapłacić kartą przy użyciu aplikacji, wystarczy:

  • posiadać konto Gmail (google) i zaakceptować warunki korzystania z niego;
  • posiadać urządzenie mobilne (np. smartfon, tablet) z technologią NFC;
  • dysponować systemem Android w wersji 4.4 lub nowszej;
  • posiadać aktywną kartę wydaną przez Bank (debetową lub kredytową, VISA lub MasterCard  - wydawca karty decyduje czy można używać danej karty w Google Pay);
  • pobrać aplikacje Planet Mobile w sklepie Google Play;
  • dokonać rejestracji w Planet Mobile z wykorzystaniem kodu aktywacyjnego wygenerowanego w portalu www.kartosfera.pl zgodnie z krokami podawanymi w aplikacji;
  • dokonać wyboru i dodać karty do płatności mobilnych (po potwierdzeniu kodu aktywacyjnego z Kartosfery aplikacja powinna zaczytać wszystkie dotychczasowo wydane produkty kartowe klienta);
  • zaakceptować Regulamin korzystania z kart płatniczych BPS w ramach Google Pay jak również zgody formalne oraz warunki korzystania z usługi przedstawione podczas dodawania karty do Google Pay;
  • w trakcie dodawania karty poprzez Planet Mobile zezwolić aplikacji na zmianę ustawień płatności NFC - w menu „Dotknij i zapłać”- na Google Pay.

Planet Mobile - aplikacja do płatności telefonem
Do pobrania:

 

Przypominamy, że od dnia 14 września 2019 r. obowiązywać będą przepisy w zakresie środków silnego uwierzytelniania transakcji wynikające z Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2018/389 z dnia 27 listopada 2017r. (RTS) oraz z przepisów Dyrektywy PSD II.

Obowiązek stosowania przez dostawców usług płatniczych mechanizmów tzw. silnego uwierzytelniania użytkownika (strong customer authenticaion) stanowi odpowiedź na dużą liczbę transakcji oszukańczych, a także na wyzwania związane z masowymi wyciekami danych, atakami na klientów instytucji finansowych i cyberprzestępczością.
Silne uwierzytelnienie Klienta to inaczej uwierzytelnienie dwuczynnikowe, które ma zapewniać wyższy poziom wiarygodności i odporności na fraudy.

„SILNE UWIERZYTELNIANIE KLIENTA”
OZNACZA UWIERZYTELNIANIE W OPARCIU O ZASTOSOWANIE CO NAJMNIEJ DWÓCH ELEMENTÓW NALEŻĄCYCH DO KATEGORII:

  • WIEDZA (COŚ, CO WIE WYŁĄCZNIE UŻYTKOWNIK),
  • POSIADANIE (COŚ, CO POSIADA WYŁĄCZNIE UŻYTKOWNIK)
  • CECHY KLIENTA (COŚ, CZYM JEST UŻYTKOWNIK),

NIEZALEŻNYCH W TYM SENSIE, ŻE NARUSZENIE JEDNEGO Z NICH NIE OSŁABIA WIARYGODNOŚCI POZOSTAŁYCH, KTÓRE TO UWIERZYTELNIANIE JEST ZAPROJEKTOWANE W SPOSÓB ZAPEWNIAJĄCY OCHRONĘ POUFNOŚCI DANYCH UWIERZYTELNIAJĄCYCH;

Mając na uwadze bezpieczeństwo transakcji i dbałość o Klienta informujemy, że korzystanie z karty kodów jednorazowych w postaci papierowego wydruku jako narzędzia autoryzacji dyspozycji w systemie bankowości elektronicznej możliwe będzie nie dłużej niż do dnia 13 września 2019 r. włącznie.

Aby korzystać aktywnie z usługi bankowości elektronicznej od 14 września 2019 r., należy przed tą datą zmienić metodę autoryzacji składając dyspozycję w dowolnym Oddziale Banku.
Ponadto pragniemy poinformować, iż w najbliższym czasie udostępniona zostanie Klientom bankowości elektronicznej aplikacja mobilna umożliwiająca stosowanie metody silnego uwierzytelnienia bazującej na powiadomieniach PUSH.
O szczegółach ww. projektu będziemy Państwa informować na bieżąco.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z najbliższą jednostką Banku.

PSD2 to Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego. Kluczowym celem PSD2 jest rozszerzenie ram prawnych, określających zasady świadczenia usług płatniczych, uzupełnienie istniejących regulacji oraz wyjaśnienie powstałych na ich tle wątpliwości.

Zgodnie z dyrektywą PSD2 tzw. podmioty trzecie (TPP – Third Party Providers) będą mogły, w imieniu użytkownika usług płatniczych, uzyskać dostęp do informacji o jego rachunku (AIS) lub zlecać realizację płatności (PIS).

Jeśli jesteś certyfikowanym zewnętrznym dostawcą usług (TPP) lub złożyłeś wniosek w KNF o wydanie zezwolenia na świadczenie usług wynikających z dyrektywy PSD2 (AIS, PIS lub CAF), przygotowaliśmy dla Ciebie specjalny interfejs dostępowy (API). Wszystkie niezbędne informacje, dokumentacja API oraz środowisko testowe znajdują się na naszym portalu dla dewelopera.

Ostrzeżenie przed próbami przejmowania dostępu do bankowości internetowej

Pragniemy zwrócić Państwa uwagę na coraz częstsze ostatnio próby przejmowania przez cyberprzestępców dostępów do bankowości internetowej. Ataki polegają przeważnie na otrzymaniu drogą mailową lub telefoniczną fałszywych powiadomień nakłaniających Klienta do zalogowania się do serwisu. W celu przejęcia danych służących do logowania Klient zostaje przekierowany za pomocą złośliwej aplikacji na fałszywą stronę bankowości internetowej. Pozyskane w ten sposób dane uwierzytelniające: login, hasło oraz kody SMS zostaną najprawdopodobniej wykorzystane do kradzieży środków. Z otrzymanych informacji wynika, że wiadomości otrzymują Klienci, których urządzenia mogą być zainfekowane złośliwym oprogramowaniem.

Przypominamy, że Powiatowy Bank Spółdzielczy w Kędzierzynie-Koźlu nigdy nie prosi telefonicznie ani w formie mailowej o podanie loginów i haseł do bankowości elektronicznej oraz o zalogowanie do niej. Przed wykonaniem czynności logowania prosimy o każdorazową weryfikację adresu strony, jej certyfikatu oraz wszelkich odstępstw w jej wyglądzie.

Szczegółowe instrukcje w tym zakresie znajdziecie Państwo w zakładce: Obsługa klienta – Bezpieczeństwo transakcji internetowych:

http://www.pbskkozle.pl/zasady-bezpiecznego-korzystania-z-bankowosci-internetowej