1. Uwaga na oszukańcze serwisy internetowe oferujące inwestycje w kryptowaluty i na rynku Forex
Działaj rozsądnie. Nie ulegaj złudnym wizjom dużego i szybkiego zysku oferowanym przez przestępców!!!
W trosce o bezpieczeństwo Państwa środków oraz danych ostrzegamy przed próbami oszustw związanych z inwestowaniem na rynkach kryptowalut i Forex za pośrednictwem fałszywych serwisów internetowych.
Pełna treść komunikatu dostępna jest tutaj
2. Uwaga na oszukańcze ogłoszenia związane z epidemią koronawirusa (COVID-19)
Ostrzegamy przed fałszywymi informacjami dotyczącymi epidemii koronawirusa (COVID-19) nakłaniającymi klientów banków do dokonywania transakcji finansowych.
Ostrzegamy przed oszukańczymi ogłoszeniami związanymi np. potrzebą zapłaty za szczepionkę przeciwko koronawirusowi COVID-19, czy przejęciem przez NBP środków klientów zdeponowanych w bankach jako tzw. „rezerw krajowych NBP”.
Przestępcy używają jako tło swojej działalności komunikaty i fałszywe informacje związane z epidemią koronawirusa (COVID-19). Podszywają się pod instytucje zaufania publicznego takie jak banki, urzędy państwowe, centralne oraz lokalne.
Ostrzeżenie jest adresowane do klientów wszystkich polskich banków.
Pełna treść komunikatu dostępna jest tutaj
Już od 1 lipca 2020 r. wnioski Programu Dobry Start (300+) dostępne w systemie bankowości elektronicznej
Uprzejmie informujemy, że od dnia 1 lipca br. w serwisie eBankNet można składać wnioski w Programie Dobry Start (300+) na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny. Świadczenie mogą otrzymać uczniowie do 20 roku życia lub, w przypadku niepełnosprawności, do 24 roku życia. Świadczenie nie obejmuje dzieci, które w roku szkolnym 2020/2021 idą do przedszkola lub tzw. „zerówki".
Jednocześnie przypominamy, że obecny okres świadczeniowy Programu „Rodzina 500+” trwa do maja 2021 r. Wnioski na nowy okres świadczeniowy można będzie składać w systemie bankowości elektronicznej od 1 lutego 2021r.
Nasz Bank przyłączył się do akcji #zapłaćzaseniora.
Drodzy „mobilni” Klienci, w związku ze stanem epidemii, prosimy – zaproponujcie swoim Rodzicom, Dziadkom, Wujkom, Ciociom lub nawet bliskim sąsiadom w podeszłym wieku, że opłacicie w ich imieniu niezbędne rachunki wykorzystując swój komputer, tablet czy telefon, a Oni po udanej transakcji zwrócą Wam pieniądze.
Zróbmy wszystko, aby ochronić zdrowie naszych Seniorów!
Seniorzy nie ryzykujcie swojego zdrowia i życia, by zrobić opłaty w kasie Banku. Poproście najbliższych, którzy mają dostęp do płatności internetowych czy też mobilnych, aby opłacili w Waszym imieniu niezbędne rachunki.
Prosimy, jeżeli to tylko możliwe – zostańcie Państwo w domu!
Płać Visa i wygraj samochód oraz tysiące innych nagród
Rozpoczęła się loteria, w której nasi Klienci mogą wygrać tysiące nagród. Wystarczy płacić za zakupy (również te internetowe) kartami Visa. Płatności można dokonywać także telefonem.
Aby wziąć udział w loterii, Użytkownik karty wypełnia krótki formularz rejestracyjny na stronie visa.pl. Potem wystarczy dokonywać płatności Visa: jedna transakcja = jeden los na loterii. Transakcje dokonywane w serwisie AliExpress oraz w sklepach Żabka liczone są podwójnie, czyli z jednej transakcji Klient dostaje dwa losy na loterii.
Loteria trwa do 30 czerwca 2020 r.
Gwarancje AGRO Od stycznia 2020 r. Powiatowy Bank Spółdzielczy w Kędzierzynie – Koźlu posiada w swojej ofercie kredyty inwestycyjne oraz obrotowe zabezpieczone gwarancjami AGRO. Najistotniejsze paramenty gwarancji:
O szczegóły pytaj:
|
Decyzją Ministerstwa Finansów od 1 stycznia 2020 r. wprowadzony zostanie mikrorachunek podatkowy.
Jest to indywidualny rachunek podatkowy, który służy do wpłat PIT, CIT i VAT. Numer nadawany jest każdemu podatnikowi automatycznie – to znaczy, że nie wymaga składania żadnych wniosków do urzędu skarbowego. Numer mikrorachunku w szybki i prosty sposób można sprawdzić w generatorze dostępnym na stronie podatki.gov.pl:
https://www.podatki.gov.pl/mikrorachunek-podatkowy/
lub w dowolnym urzędzie skarbowym.
Uwaga! Generowanie numerów mikrorachunków na innych stronach internetowych niż strona podatki.gov.pl, jak również otrzymanie ich drogą mailową lub SMS-em, może stanowić próbę oszustwa i wyłudzenia.
Aktualnie funkcjonujące rachunki urzędów skarbowych, dedykowane do wpłat PIT, CIT i VAT będą aktywne do 31 grudnia 2019 r. W związku z powyższym zwracamy uwagę, iż dyspozycje przelewów na dotychczasowe rachunki urzędów skarbowych z datą realizacji 31.12.2019r. powinny zostać złożone do godz. 12:00. Od 01.01.2020r. podatnicy dokonywać będą płatności z tytułu podatku PIT, CIT i VAT na mikrorachunki podatkowe.
Wpłaty z tytułu podatków innych niż PIT, CIT i VAT (np. PCC, SD, cło, akcyza, KP) dokonywane będą na dotychczasowych zasadach, czyli na rachunki podatkowe urzędów skarbowych - zgodnie z wykazem numerów rachunków bankowych urzędów skarbowych Krajowej Administracji Skarbowej obowiązującym od 1 stycznia 2020r.
Korzyści mikrorachunku podatkowego:
- wygodny i prosty sposób na zapłatę PIT, CIT i VAT – jeden, stały, indywidualny mikrorachunek podatkowy,
- możliwość szybkiego sprawdzenia numeru mikrorachunku w każdym miejscu i czasie,
- brak potrzeby szukania obowiązujących numerów rachunków po zmianie adresu,
- ograniczenie liczby błędnych przelewów na niewłaściwe konto,
- szybsza obsługa płatności PIT, CIT i VAT – szybsza możliwość otrzymania zaświadczeń, np. o niezaleganiu z podatkami,
- dotychczasowe zasady zbiorczych wpłat za pracowników – pracodawca nie będzie zobowiązany do pozyskania mikrorachunków podatkowych swoich pracowników, jako płatnik będzie dokonywał wpłat na swój indywidualny mikrorachunek podatkowy.
Więcej informacji na temat mikrorachunku podatkowego na stronie: https://www.podatki.gov.pl/mikrorachunek-podatkowy
Zachęcamy Państwa do skorzystania z aplikacji mobilnej PBS Kędzierzyn-Koźle, która za pomocą powiadomień typu push umożliwia autoryzację logowania i transakcji w ramach silnego uwierzytelniania w bankowości internetowej eBankNet.
Korzystanie z aplikacji jest alternatywą do metody autoryzacji operacji przy użyciu kodu SMS. Warunkiem otrzymania powiadomień push jest instalacja aplikacji PBS Kędzierzyn-Koźle na urządzeniu mobilnym (telefonie komórkowym) oraz posiadanie dostępu do Internetu.
Pobierz bezpłatną aplikację mobilną PBS Kędzierzyn-Koźle
wybierając opcję zgodnie z systemem, który posiada twój telefon.
Aplikacja PBS Kędzierzyn-Koźle dostępna jest:
- w Google Play dla systemów Android (w wersji 4.4 lub wyższej),
- w App Store dla systemów iOS (w wersji 11.2 lub nowszej).
Dostęp do zarządzania mobilną autoryzacją uzyskujemy po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej eBankNet i wybraniu z Menu głównego modułu Mój profil, a następnie z menu bocznego opcji Mobilna autoryzacja.
Funkcjonalności poszczególnych elementów powyższego ekranu:
- Zobacz jak aktywować aplikację mobilną - przycisk otwiera okno modalne zawierające film instruktażowy, pozwalający zrozumieć jak aktywować aplikacje mobilną;
- Pobierz z Google Play - przycisk otwiera nową kartę przeglądarki ze stroną serwisu Google Play, z której można pobrać aplikację dla systemów Android. Należy zweryfikować wydawcę aplikacji, czy jest nim SoftNet Sp. z o.o., zwracając szczególną uwagę na wielkość liter;
- Pobierz w App Store - przycisk otwiera nową kartą przeglądarki ze stroną serwisu App Store, z której można pobrać aplikacje dla systemów iOS. Należy zweryfikować wydawcę aplikacji, czy jest nim SoftNet Sp. z o.o., zwracając szczególna uwagę na wielkość liter;
- Aktywuj mobilną autoryzację przez SMS - przycisk przenosi nas do nowego widoku, który wymaga autoryzacji potwierdzającej chęć otrzymania kodu parującego przez SMS, który należy wykorzystać przy tworzeniu profilu mobilnego w aplikacji (ważność kodu wynosi 15 minut).
Po prawidłowej autoryzacji zamówienia kodu parującego system potwierdza wysłanie kodu SMS do parowania urządzenia mobilnego. Otrzymany kod należy wykorzystać w aplikacji mobilnej pobranej na telefonie.
W tym celu po uruchomieniu aplikacji należy kliknąć przycisk Rozpocznij, a następnie:
- wprowadzić otrzymany kod SMS do parowania urządzenia mobilnego,
- podać login wykorzystywany do obsługi serwisu eBankNet,
- nadać 6-cio cyfrowy kod PIN do logowania w aplikacji (system prosi ponownie o potwierdzenie nadanego kodu),
- podać nazwę własną profilu parowanego w urządzeniem mobilnym.
Aplikacja może obsługiwać odrębne profile wielu loginów użytkowników bankowości elektronicznej Banku. W celu dodania kolejnego profilu w aplikacji należy wybrać opcję Ustawienia ogólne (lewy górny róg ekranu startowego aplikacji), a następnie (+) Dodaj nowy profil.
Prawidłowe aktywowanie urządzenia mobilnego potwierdzone zostaje w module Mój profil → Mobilna autoryzacja serwisu bankowości elektronicznej:
W pasku Urządzenia widoczna jest nazwa urządzenia mobilnego, na którym znajduje sie aplikacja z profilem powiązanym z loginem w bankowości elektronicznej oraz data jego aktywacji. Ikona X służy do usunięcia profilu z aplikacji mobilnej. W takim przypadku zostanie przywrócony poprzedni sposób autoryzacji przy użyciu kodu SMS.
W rozdziale 15.7 Instrukcji dostępnej w dolnym pasku serwisu bankowości elektronicznej eBankNet znajduje się instrukcja korzystania z aplikacji do autoryzowania transakcji.
Klikając w poniższy link, dowiesz się, krok po kroku
jak aktywować aplikację oraz jak z niej korzystać:
https://youtu.be/WJZq6dU35VI
Mając na uwadze przepisy w zakresie środków silnego uwierzytelniania wynikające z Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2018/389 (RTS)pragniemy Państwa poinformować, iż Powiatowy Bank Spółdzielczy w Kędzierzynie – Koźlu wprowadza:
- dwuetapowe logowanie do bankowości internetowej z wykorzystaniem kodu jednorazowego SMS (obecnie trwają prace nad wdrożeniem aplikacji mobilnej do autoryzacji transakcji w eBankNet);
- potwierdzenie narzędziem autoryzacji operacji wyświetlenia historii transakcji starszej niż 90 dni;
- skrócenie czasu sesji w bankowości internetowej przy braku aktywności użytkownika do 5 minut.
Ponadto przypominamy, iż od 14 września 2019r. jesteśmy zobligowani do rezygnacji z kart kodów jednorazowych, jako narzędzia autoryzacji dyspozycji w systemie bankowości elektronicznej.
Aplikacja pozwala płacić kartą przy użyciu telefonów z systemem operacyjnym Android 4.4 lub nowszym. Aby zapłacić kartą przy użyciu aplikacji, wystarczy:
- posiadać konto Gmail (google) i zaakceptować warunki korzystania z niego;
- posiadać urządzenie mobilne (np. smartfon, tablet) z technologią NFC;
- dysponować systemem Android w wersji 4.4 lub nowszej;
- posiadać aktywną kartę wydaną przez Bank (debetową lub kredytową, VISA lub MasterCard - wydawca karty decyduje czy można używać danej karty w Google Pay);
- pobrać aplikacje BS Pay w sklepie Google Play;
- dokonać rejestracji w BS Pay z wykorzystaniem kodu aktywacyjnego wygenerowanego w portalu www.kartosfera.pl zgodnie z krokami podawanymi w aplikacji;
- dokonać wyboru i dodać karty do płatności mobilnych (po potwierdzeniu kodu aktywacyjnego z Kartosfery aplikacja powinna zaczytać wszystkie dotychczasowo wydane produkty kartowe klienta);
- zaakceptować Regulamin korzystania z kart płatniczych BPS w ramach Google Pay jak również zgody formalne oraz warunki korzystania z usługi przedstawione podczas dodawania karty do Google Pay;
- w trakcie dodawania karty poprzez BS Pay zezwolić aplikacji na zmianę ustawień płatności NFC - w menu „Dotknij i zapłać”- na Google Pay.
Do pobrania:
- Instrukcja instalacji aplikacji wraz z funkcjonalnością płatności GPay
- Przewodnik użytkownika po portalu kartowym „Kartosfera”
Strona 6 z 7