Program Aktywny Rodzic
Masz małe dzieci? Skorzystaj ze świadczeń z programu Aktywny Rodzic
Program Aktywny Rodzic wspiera rodziców i opiekunów dzieci do lat 3 w łączeniu obowiązków zawodowych z rodzicielstwem. Dzięki niemu możesz ubiegać się o trzy różne świadczenia, dostosowane do Twojej sytuacji rodzinnej i zawodowej. Dlaczego warto?
🏡 Świadczenie „Aktywnie w domu”
500 zł miesięcznie dla rodziców, którzy sprawują opiekę nad dzieckiem w domu.
👶 Świadczenie „Aktywnie w żłobku”
1500 zł miesięcznie na opłacenie opieki w żłobku lub klubie dziecięcym.
💼 Świadczenie „Aktywni rodzice w pracy”
Wsparcie dla aktywnych zawodowo rodziców w wysokości 1500 zł miesięcznie.
Szczegóły Programu Aktywny Rodzic
1. Świadczenie „Aktywni rodzice w pracy”
-
Wysokość świadczenia: 1500 zł miesięcznie (1900 zł dla dziecka z niepełnosprawnością).
-
Przysługuje rodzicom lub opiekunom dzieci w wieku 12–35 miesięcy, aktywnym zawodowo.
-
Warunek: dziecko nie może uczęszczać do przedszkola, żłobka lub klubu dziecięcego, ani być pod opieką dziennego opiekuna.
2. Świadczenie „Aktywnie w żłobku”
-
Dofinansowanie kosztów opieki dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna.
-
Maksymalna kwota: 1500 zł miesięcznie (1900 zł dla dziecka z niepełnosprawnością), nie więcej jednak niż wysokość miesięcznej opłaty ponoszonej za taki pobyt dziecka.
-
Świadczenie nie przysługuje, jeśli miesięczna opłata za pobyt dziecka od 1 października 2024 r. do 31 marca 2025 r. jest wyższa niż 2200 złotych.
3. Świadczenie „Aktywnie w domu”
-
Wysokość świadczenia: 500 zł miesięcznie na dziecko.
-
Przysługuje rodzicowi lub opiekunowi, który faktycznie sprawuje opiekę nad dzieckiem w domu (dziecko w wieku 12–35 miesięcy).
-
Świadczenie nie przysługuje, jeśli został wykorzystany pełny rodzinny kapitał opiekuńczy.
Jak złożyć wniosek?
Wnioski o świadczenie można składać za pośrednictwem naszego systemu bankowości elektronicznej od 1 października 2024 r. Po zalogowaniu, w module Wnioski wybierz zakładkę Złóż wniosek, a następnie odpowiednią opcję: Złóż wniosek o świadczenie Aktywny Rodzic.
Kto może złożyć wnioski?
Wnioski mogą składać rodzice (matka, ojciec) oraz opiekunowie faktyczni, prawni, rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka. Świadczenia przysługują bez względu na dochód rodziny. Nie podlegają opodatkowaniu ani egzekucji komorniczej.
Kiedy można złożyć wniosek?
Wnioski o świadczenie „Aktywni rodzice w pracy” i „Aktywnie w domu” można składać najwcześniej w 12 miesiącu życia dziecka. Wniosek o świadczenie „Aktywnie w żłobku” można złożyć w dniu, gdy dziecko zacznie uczęszczać do żłobka, klubu dziecięcego lub trafi pod opiekę dziennego opiekuna.
Program Dobry Start 300+
Program „Dobry Start” to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.
Program „Dobry Start” to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. | |
Komu przysługuje wniosek? | Świadczenie „Dobry Start” przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia. Dzieci niepełnosprawne, uczące się w szkole, otrzymują świadczenie do ukończenia przez nie 24. roku życia. Ważne!
|
Wniosek on line już od 1 lipca w bankowości elektronicznej! | Wniosek o świadczenie „Dobry Start” można składać on-line już od 1 lipca do 30 listopada przez stronę empatia.mrpips.gov.pl lub bankowość elektroniczną eBankNet / Wnioski / „Wyprawka 300+” |
Dla kogo wsparcie? | Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić matka, ojciec lub opiekun dziecka. Wniosek o świadczenie dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej składa rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej. |
Kiedy pomoc trafi do rodziny? | Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy zostanie złożony w kolejnych miesiącach, to pomoc do rodziny trafi w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku. |
Więcej informacji na: www.mpips.gov.pl/DobryStart
Jak wypełnić wniosek w Programie „Dobry Start”
Wypełnienie wniosku w systemie internetowym
- Wniosek o świadczenie „Dobry Start” znajdziesz po zalogowaniu do systemu eBankNet, w menu Wnioski / „Wyprawka 300+”.
- Wniosek składasz w swoim imieniu, logując się do systemu internetowego. Nie masz możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby.
- Przed wypełnieniem wniosku zapoznaj się z Informacjami o programie „Dobry Start” na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
- Złożony wniosek możesz pobrać tylko raz, po jego wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania.
- Jeżeli do wniosku załączasz wymagane dokumenty, przygotuj wcześniej ich skany.
- W przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących wypełnienia wniosku, zapoznaj się z Instrukcjami wypełniania wniosku na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej lub skontaktuj się z Organem właściwym, który będzie rozpatrywał wniosek i na jego podstawie rozstrzygał, czy świadczenie przysługuje.
- Statusy wniosku:
- „Przetwarzany” - trwa przesyłanie wniosku do systemu Emp@tia.
- „Dostarczony” – wniosek został przesłany do systemu Emp@tia.
- „Błąd dostarczenia” – wniosek nie został dostarczony do systemu Emp@tia, należy go złożyć ponownie.
- Złożony wniosek zostanie przekazany do systemu Emp@tia. Na tym etapie kończy się rola Banku. Dalsza obsługa wniosku jest prowadzona przez Organ właściwy.
- Na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymujesz od systemu Emp@tia Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) swojego wniosku. Jest ono dla Ciebie potwierdzeniem, że złożony wniosek został prawidłowo przekazany do obsługi przez wybrany Organ właściwy.
- Jeśli okaże się, że Twój wniosek jest nieprawidłowo wypełniony, zostaniesz o tym poinformowany.
- Złożenie wniosku jest bezpłatne.
Zapraszamy do zapoznania się z przygotowanym przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej informatorem, w którym krok po kroku wyjaśnione jest jak uniknąć błędów przy wypełnianiu wniosku o świadczenie „Dobry Start”:
https://www.mpips.gov.pl/DobryStart
Obsługa wniosku
Wnioski online można składać już od 1 lipca przez portal Emp@tia lub bankowość elektroniczną. Od 1 sierpnia można złożyć tradycyjny papierowy wniosek. Wnioski należy złożyć do 30 listopada.
- W przypadku pozytywnej decyzji, wypłata świadczenia nastąpi na rachunek wskazany we wniosku.
- Jeśli złożysz wniosek w lipcu lub sierpniu, otrzymasz świadczenie do końca września bieżącego roku. Dla wniosków złożonych później, wypłata świadczenia nastąpi w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
- Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących wniosku obsługiwanego przez wybrany Organ właściwy w sprawie świadczenia „Dobry Start”.
Reklamacje
Zgłaszanie reklamacji: reklamacje dotyczące Wniosku w Programie „Dobry Start” w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:
- w Powiatowym Banku Spółdzielczym w Kędzierzynie-Koźlu – jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości elektronicznej, etapu rejestracji wniosku w systemie oraz jego wysłania;
- do Organu prowadzącego w gminie – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do Organu prowadzącego w gminie oraz wypłaty świadczenia wychowawczego
Rozpatrywanie reklamacji przez Bank: Powiatowy Bank Spółdzielczy w Kędzierzynie-Koźlu przyjmuje i rozpatruje reklamacje zgodnie z przyjętymi w Banku zasadami. Szczegóły dotyczące zasad przyjmowania i rozpatrywania reklamacji dostępne są w placówkach Banku.
Bezpieczeństwo
Składając Wniosek w programie „Dobry Start” przestrzegaj zasad bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej. Ważne informacje:
- Wniosek w programie „Dobry Start” dostępny jest bezpłatnie po zalogowaniu do systemie bankowości internetowej.
- Nie trzeba instalować na komputerze żadnych aplikacji ani oprogramowania, aby wypełnić wniosek w programie „Dobry Start”.
- Po zalogowaniu do systemu bankowości internetowej, w celu załadowania załączników nie będzie wymagane podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego. System poprosi o podanie kodu autoryzacyjnego jedynie wtedy, gdy wskażesz, aby świadczenia na dzieci były przekazywane na rachunek inny niż na konto Powiatowego Banku Spółdzielczego w Kędzierzynie-Koźlu. Prośba o podanie kodu zostanie wyświetlona na początku składania wniosku.
- Jako potwierdzenie wysłania wniosku w programie „Dobry Start” otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) z adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. UPO będzie przesyłane po wpłynięciu wniosku do systemu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej o nazwie Emp@tia.
Bank będzie Cię informował o możliwości złożenia wniosku w programie „Dobry Start” za pośrednictwem systemu bankowości internetowej w formie wiadomości wysłanej w systemie. Jeśli otrzymasz podejrzaną korespondencję lub mailing w sprawie udostępnienia wniosku w programie „Dobry Start” od innego nadawcy lub ktoś poprosi Cię o podanie danych do logowania i haseł jednorazowych w tej sprawie, zgłoś to niezwłocznie do Banku.
Przypominamy, że w związku z wnioskiem w programie „Dobry Start” bank nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linków, kierujących na strony internetowe banków.
Najczęściej zadawane pytania – Wniosek „Dobry Start”
Czy Powiatowy Bank Spółdzielczy w Kędzierzynie-Koźlu umożliwia złożenie wniosku „Dobry Start”?
Tak. Elektroniczne wnioski „Dobry Start” dostępne są w Powiatowym Banku Spółdzielczym w Kędzierzynie-Koźlu dla osób, które są jego klientami i mają dostęp do bankowości elektronicznej eBankNet.
Czy muszę być klientem Powiatowego Banku Spółdzielczego w Kędzierzynie-Koźlu, aby złożyć wniosek „Dobry Start” za pośrednictwem tego Banku?
Tak. Elektroniczne wnioski „Dobry Start” dostępne są w Powiatowym Banku Spółdzielczym w Kędzierzynie-Koźlu jedynie dla osób, które są klientami Banku i mają dostęp do bankowości elektronicznej eBankNet.
Jak złożyć wniosek „Dobry Start” za pośrednictwem Powiatowego Banku Spółdzielczego w Kędzierzynie-Koźlu?
Zanim zaczniesz wypełniać wniosek przygotuj dane osobowe swoje i dzieci, dla których składasz wniosek o świadczenie „Dobry Start”, w tym dzieci (m.in. imię, nazwisko, PESEL, adres szkoły do której w roku szkolnym 2018/2019 będzie uczęszczało lub uczęszcza dziecko). Te dane, którymi dysponuje Bank, zostaną zaczytane z systemu Banku automatycznie.
- Zaloguj się do bankowości elektronicznej eBankNet.
- Wejdź do zakładki: Wnioski / „Wyprawka 300+”
- Jeśli wskazałeś inny numer rachunku do wypłaty świadczenia niż konto w Powiatowym Banku Spółdzielczym w Kędzierzynie-Koźlu, wymagane będzie podanie hasła jednorazowego używanego do zatwierdzania operacji w Banku.
- Wypełnij dane we wniosku podążając za instrukcjami na ekranie. Jeżeli w danych w Banku podany jest nieaktualny adres zamieszkania, zmień go podczas wypełniania Wniosku.
- Załącz załączniki do wniosku, o ile będą one wymagane.
- Wyślij wniosek. Pobierz i zapisz w bezpiecznej lokalizacji potwierdzenie złożenia wniosku oraz kopię wypełnionego wniosku o świadczenie „Dobry Start”. To jedyny moment, kiedy będzie możliwe pobranie kopii wniosku złożonego za pośrednictwem Banku.
Po przekazaniu przez Bank wniosku do właściwego organu prowadzącego w gminie, na adres e-mail podany we wniosku otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP) będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO). Wiadomość e-mail z UPO/UPP o tytule: Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru dla wniosku o świadczenie „Dobry Start” SDS-1 nr PIU/WNI/ID/idebtyfikator dok. otrzymasz z adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Jak tylko otrzymasz UPO/UPP na adres e-mail, który wskazałeś we wniosku programu „Dobry Start”, wszelkie pytania i obsługę wniosku w programie „Dobry Start” przejmuje organ prowadzący w gminie. W razie pytań o wniosek prosimy o kontakt bezpośrednio z danym organem prowadzącym, który obejmuje Twoje miejsce zamieszkania.
Czy wnioski o świadczenie „Dobry Start” można składać przez cały rok szkolny?
Nie. Wnioski o świadczenie „Dobry Start” składane są jednorazowo i dotyczą tylko roku szkolnego rozpoczynającego się w danym roku kalendarzowym (wnioski składane w roku 2018 dotyczą rozpoczęcia roku szkolnego 2018/2019). Można je składać od 1 lipca br. do 30 listopada br.
Pamiętaj! od 1 do 31 lipca br. wnioski można składać tylko w formie elektronicznej.
Od kiedy można składać wnioski o świadczenie „Dobry Start”?
Wniosek o świadczenie „Dobry Start” są dostępne w bankowości elektronicznej eBankNet od 1 lipca br. do 30 listopada br. Wnioski w formie drukowanej składane osobiście w miejscu wskazanym przez organ prowadzący w gminie, któremu podlegasz ze względu na miejsce zamieszkania będą przyjmowane od 1 sierpnia br. do 30 listopada br. Pamiętaj, wniosku w programie „Dobry Start” nie można złożyć w oddziale Banku.
Czy programem objęte są wszystkie uczące się dzieci?
Świadczenie „Dobry Start” przysługuje w związku z rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia:
- przez dziecko lub osobę uczącą się 20. roku życia;
- przez dziecko lub osobę uczącą się 24. roku życia - w przypadku dzieci legitymujących się odpowiednim orzeczeniem o niepełnosprawności.
Świadczenie „Dobry Start” przysługuje także w przypadku:
- ukończenia 20. roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 20. rok życia;
- ukończenia 24. roku życia przez dziecko przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 24. rok życia - w przypadku dzieci legitymujących się odpowiednim orzeczeniem o niepełnosprawności
Orzeczenie potwierdzające niepełnosprawność dziecka to:- orzeczenie o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności lub wydawane na podstawie przepisów oświatowych: orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych organizowanych zgodnie z przepisami o ochronie zdrowia psychicznego. Świadczenie „Dobry Start” nie przysługuje jeżeli dziecko zostało umieszczone w domu pomocy społecznej, schronisku dla nieletnich, zakładzie poprawczym, areszcie śledczym, zakładzie karnym, szkole wojskowej lub innej szkole, jeżeli instytucje te zapewniają nieodpłatnie pełne utrzymanie oraz na dziecko uczęszczające do przedszkola lub tzw. zerówki.
Mam problem ze złożeniem wniosku. Nie mogę znaleźć wniosku?
W takiej sytuacji prosimy o kontakt z Bankiem: www.pbskkozle.pl zakładka: Placówki i kontakt.
Skąd mam wiedzieć, do jakiego organu prowadzącego w gminie skierować wniosek?
Zwróć się do urzędu miasta/gminy, w którym mieszkasz, o taką informację.
Jakie konto podać we wniosku o świadczenie „Dobry Start” do wypłaty świadczeń?
Możesz wskazać dowolne konto bankowe, na które chcesz otrzymywać świadczenie. Jeśli składasz wniosek w bankowości elektronicznej eBankNet, możesz wskazać konto w Powiatowym Banku Spółdzielczym w Kędzierzynie-Koźlu lub w dowolnym innym banku. Pieniądze możesz również odbierać w formie innej niż przelew na konto – w celu uzyskania informacji, jaka forma wypłaty w przypadku braku konta bankowego będzie dostępna w Twojej gminie, skontaktuj się z organem prowadzącym w Twojej gminie.
Czy mogę podać we wniosku o świadczenie „Dobry Start” konto dziecka do wypłaty świadczeń?
Wnioskujący może wskazać dowolne konto, na które będą przekazywane środki, przy czym we wniosku o świadczenie „Dobry Start” można wskazać tylko jeden numer konta do otrzymywania świadczeń na wszystkie dzieci. Należy pamiętać, że dziecko do 13 roku życia nie może dokonywać czynności prawnych związanych z posiadaniem konta. Zatem nawet jeśli posiada ono konto od 0 do 13 roku życia i rodzic chce na nie przekazywać świadczenia z programu „Dobry Start”, to on dysponuje rachunkiem dziecka.
Czy po wysłaniu wniosku o świadczenie „Dobry Start” przez bankowość elektroniczną będzie można go modyfikować?
Nie, nie ma takiej możliwości. Jeśli chcesz zmodyfikować/uzupełnić wniosek udaj się do organu prowadzącego w Twojej gminie, który wskazałeś we wniosku.
Kto składa wniosek o świadczenie „Dobry Start”? Czy wniosek składa jeden rodzic, czy oboje?
Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia może być złożony przez rodziców – wniosek powinien złożyć jeden rodzic, gdyż świadczenie na dane dziecko jest jednorazowe, opiekuna prawnego lub opiekuna faktycznego dziecka (opiekun faktyczny to osoba faktycznie sprawująca opiekę nad dzieckiem, jeżeli wystąpiła do sądu opiekuńczego z wnioskiem o jego przysposobienie), a w przypadku dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej – rodzica zastępczego, osobę prowadzącą rodzinny dom dziecka lub dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej – istotne jest jednak, że na dzieci umieszczone w pieczy zastępczej wniosku nie można złożyć przez bank lecz należy to zrobić osobiście w powiatowym centrum pomocy rodzinie.
W przypadku gdy dziecko, zgodnie z orzeczeniem sądu, jest pod opieką naprzemienną obydwojga rodziców rozwiedzionych, żyjących w separacji lub żyjących w rozłączeniu sprawowaną w porównywalnych i powtarzających się okresach, kwotę świadczenia „Dobry Start” ustala się każdemu z rodziców w wysokości połowy kwoty przysługującego świadczenia „Dobry Start”.
Czy przyznane świadczenie podlega opodatkowaniu?
Nie. Przyznane świadczenie jest zwolnione od podatku. Nie będzie też podlegało egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustalaniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia.
Nie mogę dodać załączników do wniosku o świadczenie „Dobry Start”. Co robić?
Do wniosku o świadczenie wychowawcze w ramach programu „Dobry Start” można dodać załączniki o określonych parametrach:
- format załączników to JPG, PNG lub PDF
- maksymalna liczba załączników: 7 sztuk.
- maksymalna wielkość pojedynczego załącznika: 500 KB.
- maksymalna łączna wielkość wszystkich załączników: 3,5MB.
- nazwy załączników nie mogą zawierać znaków polskich, specjalnych i spacji oraz muszą być unikalne w ramach jednego wniosku.
Jeśli występują inne problemy przy dodawaniu załączników do wniosku „Dobry Start” niż wymienione powyżej, prosimy o kontakt z Bankiem.
Skąd będę wiedzieć, że dostałem UPO/UPP z wiarygodnego źródła?
Wiadomość e-mail z UPO o tytule „UPO/UPP wniosek SW-1 nr <identyfikator dokumentu>” otrzymasz z adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kto decyduje o przyznaniu mi świadczenia w ramach programu „Dobry Start”? Jaka jest rola Banku w tym procesie?
Rozstrzygnięcie o przyznaniu świadczenia w ramach rządowego programu „Dobry Start” podejmuje organ prowadzący postępowanie właściwy według miejsca Twojego zamieszkania po wcześniejszej analizie wniosku. Rola Banku ogranicza się do weryfikacji tożsamości wnioskującego i umożliwienia swoim klientom złożenia wniosku o świadczenie „Dobry Start” za pomocą bankowości elektronicznej. Bank nie dokonuje sprawdzenia poprawności wypełnienia wniosku pod względem formalnym i merytorycznym i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku przez wybrany organ prowadzący postępowanie. Wniosek oraz załączniki Bank trwale usuwa po wysłaniu ich do systemu Emp@tia, za pośrednictwem którego złożone wnioski trafiają do rozpatrzenia przez wybrany przez Ciebie organ prowadzący postępowanie w gminie, w której mieszkasz.
Czy do przyznania świadczenia w ramach Programu „Dobry Start” brane są pod uwagę moje dane, którymi dysponuje Bank?
Bank pomaga Ci w wypełnianiu wniosku „Dobry Start” podstawiając Twoje dane osobowe, którymi dysponuje, takie jak imię, nazwisko, PESEL oraz numer konta w Powiatowym Banku Spółdzielczym w Kędzierzynie-Koźlu, o ile wskażesz go jako rachunek, na który będą przekazywane świadczenia z programu „Dobry Start”. Bank nie przekazuje w ramach wniosku „Dobry Start” żadnych informacji o produktach i usługach, jakie wnioskujący ma w Banku.
Czy Bank przekazuje do organu przyznającego świadczenia w ramach programu „Dobry Start” moje dane?
Bank pomaga Ci w wypełnianiu wniosku o świadczenie „Dobry Start” podstawiając znane mu Twoje dane osobowe, takie jak imię, nazwisko, PESEL, numer konta w Powiatowym Banku Spółdzielczym w Kędzierzynie-Koźlu. Bank przekazuje je w formularzu do organu przyznającego świadczenia po zatwierdzeniu przez Ciebie wysłania wniosku. Bank przesyła również numer Twojego konta, o ile wskażesz go jako rachunek, na który będą przekazywane świadczenia z programu „Dobry Start”.
Czy świadczenie w ramach programu „Dobry Start” może być przyznane w innej wysokości niż 300 zł?
Co do zasady każdy uprawniony do otrzymania świadczenia przyznanego w ramach programu otrzyma 300 zł. Jedynie w przypadku gdy dziecko, zgodnie z orzeczeniem sądu, jest pod opieką naprzemienną obydwojga rodziców rozwiedzionych, żyjących w separacji lub żyjących w rozłączeniu sprawowaną w porównywalnych i powtarzających się okresach, kwotę świadczenia „Dobry Start” ustala się każdemu z rodziców w wysokości 150 zł.
Czym się różni potwierdzenie złożenia wniosku, które mogę pobrać z bankowości elektronicznej od Urzędowego Potwierdzenia Odbioru (UPO)/ Urzędowego Poświadczenia Przedłożenia (UPP)?
Potwierdzenie z systemu bankowości internetowej, to potwierdzenie złożenia wniosku o świadczenie „Dobry Start” za pośrednictwem bankowości elektronicznej Banku. Natomiast UPO, to potwierdzenie, że wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego został przesłany do wybranego gminnego organu właściwego (wójta, burmistrza/prezydenta miasta lub innej jednostki organizacyjnej gminy) ze względu na miejsce zamieszkania wnioskodawcy.
Potwierdzenie złożenia wniosku jest wystawiane przez Bank w systemie bankowości internetowej po wypełnieniu wniosku „Dobry Start” i jest dostępne w zakładce z wnioskami wypełnionymi. Potwierdza ono, że użytkownik złożył wniosek o świadczenie „Dobry Start” w bankowości internetowej, natomiast Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPP) oznacza, że wniosek ten dotarł do właściwego organu prowadzącego w gminie . Potwierdzenie złożenia wniosku może mieć kilka statusów:
- przetwarzany - oznacza to, że Bank jest w trakcie przekazywania wniosku do systemu Emp@tia.
- dostarczony - oznacza to, że wniosek został przekazany do systemu Emp@tia i dalsza obsługa wniosku leży w gestii organu prowadzącego w gminie, który został wskazany we wniosku przez wnioskującego.
- błąd dostarczenia - oznacza to, że wniosek nie został przekazany do systemu Emp@tia i należy ponownie wypełnić wniosek.
Statusy potwierdzenia złożenia wniosku mogą się zmieniać raz na dobę.
Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP) będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO) wniosku o świadczenie „Dobry Start” otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku w momencie, gdy wniosek zostanie zarejestrowany w systemie Emp@tia.
Otrzymanie potwierdzenia złożenia wniosku z Banku oraz UPO nie gwarantuje, że otrzymasz świadczenia pieniężne w ramach programu „Dobry Start”, a jedynie, że wniosek został przyjęty do rozpoznania.
Każdy wniosek o świadczenie „Dobry Start” jest analizowany przez organ prowadzący w gminie indywidualnie pod kątem tego, czy spełnione są warunki do przyznania świadczenia wychowawczego w ramach Programu „Dobry Start”, a organ prowadzący w gminie może, kontaktując się z wnioskodawcą, wymagać dostarczenia dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów.
UWAGA! Przyznanie świadczenia, na podstawie złożonego wniosku, nie wymaga decyzji administracyjnej Organu prowadzącego w gminie. Od tego Organu, na adres e-mail podany we wniosku otrzymasz jedynie informację o przyznaniu świadczenia. Jedynie odmowa przyznania świadczenia lub ewentualne ustalenie świadczeń nienależnie pobranych, dokonywana będzie w formie decyzji administracyjnej wydawanej przez Organ prowadzący w gminie. Od takiej decyzji wnioskodawcy przysługuje odwołanie w terminie i trybie wskazanym w pouczeniu otrzymanej decyzji.
Nagrody o wartości 100 zł możesz odebrać aż 3 razy – jeden raz w każdym miesiącu, w sumie nawet 300 zł
Nie posiadasz konta z kartą Mastercard?
Skontaktuj się z doradcą
z Powiatowego banku spółdzielczego w Kędzierzynie - Koźlu
Najczęściej zadawane pytania:
Kto może wziąć udział w promocji?
Wszyscy klienci Banków z Grupy BPS, którzy mają kartę Mastercard©, która może brać udział w programie Bezcenne© Chwile. Dotyczy to klienta indywidualnego, jak i również biznesowego.
Ile razy mogę wziąć udział w promocji?
W każdym miesiącu można odebrać raz 100 zł. Promocja trwa przez 3 miesiące (od lipca do września 2024 r.), więc można w sumie odebrać 300 zł.
Jak sprawdzić, czy moja karta bierze udział w programie Bezcenne© Chwile?
Wejdź na stronę bezcennechwile.mastercard.pl, wpisz pierwsze 8 cyfr Twojej karty i sprawdź, czy Twoja karta bierze udział w programie Bezcenne© Chwile.
Promocja trwa do 30.09.2024 r. lub do wyczerpania puli nagród i obejmuje płatności zrealizowane w piątki na stacjach benzynowych. Dotyczy kart debetowych lub kredytowych Mastercard® wydanych przez Banki z Grupy BPS. Uczestnik może otrzymać maksymalnie 1 nagrodę w miesiącu. Nagrody wydawane są w postaci punktów, w wysokości 8000, które można wymienić na nagrody przypisane dla wartości zdobytych punktów w katalogu nagród (w tym na e-vouchery) w programie Mastercard® Bezcenne® Chwile. Zdobycie nagród jest uzależnione od spełnienia warunków Promocji określonych szczegółowo w regulaminie. Udział w Promocji jest dobrowolny. Organizatorem Promocji jest Bank Polskiej SpółdzielczościSpółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie.
Sprawdź szczegóły w Regulaminie promocji lub w placówce banku. Lista placówek Powiatowego Banku Spółdzielczego w Kędzierzynie – Koźlu dostępna jest tutaj.
Dokumenty do pobrania:
- Wniosek o udzielenie kredytu gotówkowego na cele konsumpcyjne
- Zaświadczenie o zarobkach
- Klauzule informacyjne i klauzule zgód RODO
- Oświadczenie o powiązaniach Wnioskodawcy
- Formularz klienta indywidualnego
ATRAKCYJNE WARUNKI CENOWE
NAJWIĘCEJ ZADOWOLONYCH KLIENTÓW
Skorzystaj z oferty kredytowej naszego Banku i wygraj!
|
|
|
Spłacamy |
W sumie spłacimy |
|
Jak odbierzesz nagrody w Loterii Spłacamy Twój kredyt ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
|
Weź kredyt po sąsiedzku |
Od doradcy otrzymasz voucher |
Co miesiąc masz szansę na wygranie
|
Jakie produkty biorą udział w Loterii?
Kredyt gotówkowyWięcej |
Kredyt mieszkaniowyWięcej |
Uniwersalny Kredyt HipotecznyWięcej |
EKOkredytWięcej |
Zarejestruj swój kredyt i wygraj! |
|
Najczęściej zadawane pytania
Jak zarejestrować voucher i przystąpić do loterii?
Możesz przystąpić do loterii, jeśli między 1.03.2024 r. a 30.11.2024 r. weźmiesz:
- kredyt gotówkowy
- kredyt mieszkaniowy
- uniwersalny kredyt hipoteczny
- EKOkredyt
w Powiatowym Banku Spółdzielczym w Kędzierzynie – Koźlu. Przy podpisywaniu umowy odbierz od doradcy voucher z unikatowym numerem ID. Wejdź na stronę www.loteria.mojbank.pl i postępuj zgodnie z instrukcją na drugiej stronie vouchera.
Jakie produkty biorą udział w promocji?
W loterii biorą udział następujące produkty:
- kredyt gotówkowy
- kredyt mieszkaniowy
- uniwersalny kredyt hipoteczny
- EKOkredyt
Umowa musi zostać zawarta między 01.03.2024 r. a 30.11.2024 r. przez klienta indywidualnego (osobę fizyczną). Minimalna kwota kredytu - 1000 zł.
Jak dowiem się, że wygrałem w loterii?
O wygranej spłaty kredytu oraz nagrody głównej zostaniesz poinformowany osobiście.
Jak mogę zwiększyć swoją szansę na wygraną?
Szansę na wygraną spłaty kredytu masz tym większą im wcześniej zarejestrujesz swój kredyt – w sumie odbędzie się 9 takich losowań, co miesiąc od kwietnia do grudnia. Kupon zarejestrowany w marcu bierze udział w 9 losowaniach, w kwietniu w 8, itd...
Czy mogę walczyć o Nagrodę Główną, jeżeli wygrałem spłatę kredytu?
Tak! Wygrana spłaty kredytu nie wyklucza Cię, z losowania Nagrody Głównej.
Materiał ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Do udziału w LOTERII SPŁACAMY TWÓJ KREDYT upoważnia zawarcie między 01.03.2024 r. a 30.11.2024 r. umowy kredytowej w Banku. Szczegóły oferty dostępne są w Banku. Regulamin LOTERII SPŁACAMY TWÓJ KREDYT jest dostępny do pobrania tutaj.
Dowiedz się, jak odebrać 300 zł w 3 krokach!
Dołącz do akcji promocyjnej Grupy BPS i Mastercard,
zyskuj punkty i wymieniaj je na e-vouchery o wartości nawet 300 zł
m.in. do Allegro, RTV Euro AGD lub sklepów Carrefour.
|
|
|
Otwórz konto Otwórz konto w Banku Powiatowy Bank Spółdzielczy w Kędzierzynie – Koźlu
|
Zarejestruj się Wejdź na stronę pogramu Mastercard® Bezcenne® Chwile i wypełnij formularz rejestracyjny
|
Płać kartą i graj o nagrody Płać kartą za zakupy
|
Jeśli w ciągu miesiąca dokonasz min. 5 transakcji na łączną kwotę nie mniejszą niż 1000zł, otrzymasz 4000 punktów, czyli równowartość 50 zł. Spełnij ten warunek w każdym z 6 następujących po sobie miesięcy, a zyskasz 300 zł! |
Wymieniaj punkty na karty podarunkowe, e-vouchery lub inne nagrody
z katalogu Bezcenne Chwile o wartości nawet 300 zł!


W promocji biorą udział karty debetowe i kredytowe dla Klientów indywidualnych.
Sprawdź szczegóły w Regulaminie promocji lub w placówce Banku.
Trwają prace nad nowym wskaźnikiem referencyjnym stopy procentowej. Wskaźnik ten stosowany jest przy podawaniu kosztów kredytów (wysokości odsetek płaconych przez klientów), a także produktów leasingowych, faktoringowych, inwestycyjnych czy ubezpieczeniowych. Oto co już dziś warto wiedzieć na temat nowego wskaźnika – WIRON.
Zanim wyjaśnimy Ci, na jakim etapie są prace i dlaczego zostały podjęte, przypominamy: na obecnym etapie nie musisz podejmować żadnych działań. Twoje umowy kredytowe z naszym bankiem pozostają bez zmian i są w pełni wiążące.
Najważniejsze, co musisz wiedzieć o WIRON
- W najbliższym czasie Bank nie będzie wprowadzał żadnych zmian w obowiązujących umowach kredytowych. Ustawowa zmiana istniejących umów kredytowych planowana jest dla całego rynku dopiero na rok 2025.
- Aktualnie klienci nie muszą podejmować żadnych działań związanych z publikacją nowego wskaźnika – WIRON.
- Produkty oparte o WIRON planujemy wprowadzać do oferty Banku sukcesywnie – o wszystkim będziemy informować z wyprzedzeniem.
Kto pracuje nad zmianą wskaźników referencyjnych?
Na wniosek uczestników rynku Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) powołał Narodową Grupę Roboczą ds. reformy wskaźników referencyjnych (NGR). W jej skład wchodzą m.in. przedstawiciele:
- banków działających na polskim rynku, w tym Banku BPS reprezentującego Zrzeszenie BPS,
- funduszy inwestycyjnych, firm ubezpieczeniowych, leasingowych, emitentów obligacji,
- UKNF, NBP, Ministerstwa Finansów, BFG,
- GPW Benchmark, czyli administratora wskaźnika WIBOR, spółki zależnej Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Z czego wynika zastąpienie wskaźnika WIBOR wskaźnikiem WIRON?
Zmiana wskaźnika referencyjnego jest częścią szerzej zachodzących zmian na rynkach finansowych, nie tylko w Polsce, ale również w Unii Europejskiej i USA. W ostatnich latach na rynkach dominują transakcje typu overnight, dlatego też w międzynarodowych trendach widać zwrot w kierunku wskaźników opartych o depozyty jednodniowe. Zmiany wskaźników referencyjnych miały już miejsce w przypadku euro, dolara, funta brytyjskiego czy franka szwajcarskiego.
WIRON – Warsaw Interest Rate Overnight – to wskaźnik referencyjny oparty właśnie o depozyty jednodniowe w bankach od instytucji finansowych i dużych przedsiębiorstw.
Szczegółowy opis wskaźnika znajduje się na stronie: https://gpwbenchmark.pl/opisy_indeksow
Jak wygląda harmonogram zmian?
- 13 lutego 2023 roku WIRON stał się wskaźnikiem referencyjnym stopy procentowej zgodnie z informacją zamieszczoną na stronie internetowej KNF. Jest regularnie wyliczany i publikowany przez GPW Benchmark, czyli administratora wskaźnika WIBOR, spółki zależnej Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Banki mogą go już stosować w swoich transakcjach na stopę procentową zawieranych na rynku międzybankowym.
- Banki mogą wprowadzać do oferty kredyty stosujące indeks WIRON równolegle z dotychczas oferowanymi kredytami na WIBOR. Zgodnie z przyjętym przez Narodową Grupę Roboczą harmonogramem, w III kwartale 2023 roku mogą pojawić się kredyty dla firm oparte o WIRON, a w I kwartale 2024 roku – kredyty konsumenckie oparte o WIRON. Należy jednak założyć, że banki będą dążyły do oferowania produktów na bazie nowych indeksów możliwie szybko.
- W 2023 roku banki na rynku będą prowadzić prace związane z dostosowaniem systemów informatycznych, procedur wewnętrznych oraz wzorów umów do oferowania klientom wszystkich typów produktów finansowych stosujących indeks WIRON.
- W 2024 roku możliwa powinna być emisja obligacji, także tych korporacyjnych i samorządowych, stosujących indeks WIRON.
- Do końca 2024 roku planuje się dokonanie zmiany polskich i unijnych aktów prawnych regulujących funkcjonowanie indeksu WIRON.
- Ustawowa zamiana wskaźnika referencyjnego na WIRON w kredytach opartych na wskaźniku WIBOR oraz zaprzestanie opracowywania wskaźników WIBOR i WIBID zaplanowana jest na rok 2025.
Gdzie szukać więcej informacji o WIBOR i WIRON
Wszystkim zainteresowanym funkcjonowaniem dotychczasowego wskaźnika referencyjnego WIBOR, a także powodami reformy, polecamy stronę internetową przygotowaną przez ZBP: https://bankiwpolsce.pl/.
Podstawowym źródłem informacji na temat planowanej likwidacji WIBOR jest strona internetowa Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego https://www.knf.gov.pl oraz strona GPW Benchmark https://gpwbenchmark.pl/.
Najczęściej zadawane pytania
Co to jest WIBOR i w jaki sposób jest wyznaczany?
WIBOR to skrót od Warsaw Interbank Offered Rate. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że jest to cena (czyli oprocentowanie), po jakiej banki udzielają sobie wzajemnie pożyczek na tzw. rynku międzybankowym. W praktyce odbywa się to w postaci tzw. kwotowań wiążących: bank zobowiązuje się do zawarcia transakcji po podanej cenie.
Sytuacja na rynku jest dynamiczna, dlatego wskaźnik WIBOR jest ustalany codziennie. Proces ten jest stale monitorowany, nadzorowany, kontrolowany, poddawany wewnętrznym i zewnętrznym audytom. Administratorem wskaźnika WIBOR jest GPW Benchmark, spółka zależna Giełdy Papierów Wartościowych: https://gpwbenchmark.pl/.
Zgodnie z komunikatem Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego z dnia 6 grudnia 2022r. opracowywanie stosowanego w Polsce przez banki i inne podmioty nadzorowane kluczowego dla polskiego rynku finansowego wskaźnika referencyjnego stopy procentowej WIBOR odbywa się zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Parlamentu i Rady (UE) nr 2016/1011.
Czy nowy wskaźnik referencyjny WIRON zmieni koszty kredytów?
Koszt kredytów, zarówno tych hipotecznych, gotówkowych, jak i tych dla przedsiębiorstw, zależy w największym stopniu od stóp procentowych Narodowego Banku Polskiego. Kiedy rosną stopy procentowe, rosną również koszty kredytów. W ostatnim roku stopy procentowe były podnoszone wielokrotnie, ponieważ jest to główna metoda walki z inflacją.
Reforma wskaźnika referencyjnego jest spowodowana zmianami na rynkach finansowych. Jej celem jest dostosowanie rynku polskiego do trendów międzynarodowych, nie zaś zmiana kosztów kredytów. Dodatkowo przy przejściu ze stawki WIBOR na WIRON w aktualnych umowach kredytowych prawdopodobnie zastosowany zostanie specjalny mechanizm kompensacyjny, którego wysokość poda w rozporządzeniu Ministerstwo Finansów. Do zmian tych najprawdopodobniej dojdzie w 2025 roku, a szczegóły są dopracowywane przez Narodową Grupę Roboczą ds. reformy wskaźników referencyjnych (NGR).
Czy muszę podpisać z bankiem nową umowę uwzględniającą WIRON?
Nie. Nie musisz podejmować żadnych działań. Wszystkie Twoje umowy z Bankiem pozostają w mocy. Aktualnie WIRON nie ma wpływu na koszty Twojego kredytu.
Kiedy będzie możliwość skorzystania z produktów opartych o WIRON?
Bank przygotowuje się obecnie w zakresie systemów informatycznych, procedur wewnętrznych oraz wzorów umów do oferowania klientom wszystkich typów produktów finansowych stosujących wskaźnik WIRON. Jeszcze w 2023 roku planujemy wprowadzić do oferty kredyty dla klientów instytucjonalnych i indywidualnych.
Czy WIRON jest lepszy niż WIBOR?
Reforma wskaźnika referencyjnego jest spowodowana zmianami na rynkach finansowych. Jej celem jest dostosowanie rynku polskiego do trendów międzynarodowych, które przynoszą dominację wskaźników opartych o depozyty jednodniowe. Zmiany wskaźników referencyjnych miały już miejsce w przypadku euro, dolara, funta brytyjskiego czy franka szwajcarskiego.
WIRON – Warsaw Interest Rate Overnight – to wskaźnik referencyjny oparty właśnie o depozyty jednodniowe w bankach od instytucji finansowych i dużych przedsiębiorstw.
Kto kontroluje wskaźniki referencyjne w Polsce?
Każdy wskaźnik referencyjny, zarówno WIBOR jak i WIRON, musi być zgodny z Rozporządzeniem BMR. Jest to dokument przyjęty w 2018 roku przez Parlament Europejski i Radę UE, określa zasady opracowywania wskaźników referencyjnych, a także ramy działania administratorów stawek referencyjnych, podmiotów dostarczających dane oraz podmiotów wykorzystujących stawki w produktach finansowych (czyli m.in. banków).
Administratorem wskaźników referencyjnych w Polsce jest GPW Benchmark, spółka zależna Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, kontrolowana przez KNF.
Poszczególne banki funkcjonujące na rynku przekazują jedynie dane, które są wykorzystywane przez administratora w procesie wyznaczania WIBOR czy WIRON. Proces ten w pełni podlega kontroli KNF.
SZUKASZ KREDYTU? Trafiłeś pod dobry adres.
Skorzystaj z oferty Powiatowego Banku Spółdzielczego w Kędzierzynie-Koźlu i wygraj w Loterii!
ZASADY LOTERII SPŁACAMY TWÓJ KREDYT
- Weź kredyt po sąsiedzku - w naszym Banku!
- W loterii biorą udział kredyty gotówkowe (w tym na cele proekologiczne) i hipoteczne, udzielone w okresie od 1 marca do 30 listopada 2023 r.
- Od Doradcy udzielającego kredytu odbierz voucher z unikatowym numerem ID i zarejestruj go. Wejdź na stronę www.loteria.mojbank.pl i postępuj zgodnie z instrukcją na 2 stronie vouchera.
- Codziennie, począwszy od 1 kwietnia do 30 listopada, możesz zakręcić wirtualnym kołem fortuny na stronie www.loteria.mojbank.pl
- Masz szansę na wygranie 500 zł. Raz w miesiącu losowana jest nagroda główna - SPŁATA KREDYTU! Maksymalna kwota wygranej to 20 000 zł!
- O tym, że wygrałeś 500 zł, dowiesz się tuż po losowaniu na stronie www.loteria.mojbank.pl. Natomiast o wygraniu nagrody głównej zostaniesz poinformowany osobiście.
ZAREJESTRUJ SWÓJ KREDYT JUŻ DZISIAJ!
O szczegóły spytaj swojego Doradcy.