Uprzejmie informujmy, że proces umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0 rozpocznie się po 29 kwietnia 2021 r., natomiast udostępnianie wniosków o umorzenie za pośrednictwem bankowości elektronicznej będzie możliwe od 19 kwietnia 2021r.

W związku z tym Polski Fundusz Rozwoju w dniu 13 kwietnia 2021 r. dokonał zmiany obecnie obowiązującej treści Regulaminu ubiegania się o udział w programie rządowym „Tarcz Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Małych i Średnich Firm” Niniejsza zmiana Regulaminu wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia zamieszczenia informacji o zmianie Regulaminu na stronie www.pfrsa.pl, tj. w dniu 28 kwietnia 2021 r.

Dodatkowo PFR opublikował na stronie Funduszu poradnik dla Beneficjentów subwencji finansowej, w której opisane zostały czynności jakie należy wykonać do rozliczenia subwencji z PFR za pośrednictwem Banku, przez którego został przekazany wniosek o subwencję do Funduszu.

Pobierz Regulamin PFR 13_04_2021
Pobierz Poradnik dla Beneficjentów subwencji Tarcza 1.0

 Poniżej udostępniamy również prezentacje ze szkoleń dla przedsiębiorców dotyczących rozliczania i umarzania subwencji otrzymanych w ramach Tarczy 1.0 przeprowadzanych przez PFR:

Pobierz Tarcza Finansowa PFR 1.0 - Rozliczanie i umarzanie subwencji dla MIKROFIRM - prezentacja
Pobierz Tarcza Finansowa PFR 1.0 - Rozliczanie i umarzanie subwencji dla MŚP - prezentacja

 

Informujemy, iż w WIELKI PIĄTEK  tj. 02.04.2021r. wszystkie placówki Banku będą czynne do godziny 14:00.

Szanowni Państwo,
Departament Bezpieczeństwa Banku Polskiej Spółdzielczości informuje, iż w ostatnim czasie zanotowano próby wyłudzenia danych poprzez oszustów podszywających się pod numer Infolinii Banku BPS.

Schemat działania przestępców:

  • przestępcy dzwonią do klienta z numeru Infolinii Banku BPS tj. 801 321 456 lub 86 215 50 00;
  • osoba dzwoniąca posiada ukraiński akcent i przedstawia się jako pracownik Banku BPS;
  • prawdopodobnie oszust będzie znał imię i nazwisko klienta, a może nawet jego adres, który znajdzie w Internecie;
  • rozmowa będzie dotyczyła zablokowania przelewu wykonanego przez klienta lub dokonania transakcji kartą, aby pod pretekstem usprawnienia komunikacji z bankiem lub usunięcia wirusa, przekonać klienta do zainstalowania aplikacji, która przejmie kontrolę nad urządzeniem klienta;
  • osoba dzwoniąca może także próbować wyłudzić dane do logowania do bankowości internetowej lub dane odnośnie karty płatniczej;
  • podanie danych wrażliwych lub zainstalowanie ww. aplikacji może prowadzić do utraty środków z rachunku.

Mając na uwadze Państwa bezpieczeństwo przypominamy o następujących o zasadach:

  • Infolinia Banku BPS nie wykonuje połączeń wychodzących z numeru 801 321 456;
  • Infolinia Banku BPS obsługuje klientów banków spółdzielczych tylko w zakresie kart płatniczych.
  • Pracownicy odpowiedzialni za bezpieczeństwo w Banku BPS nigdy nie kontaktują się bezpośrednio z klientami.
  • Nigdy nie podawaj przez telefon pełnego loginu do bankowości internetowej lub pełnego numeru karty.
  • Nigdy nie podawaj przez telefon hasła do bankowości internetowe lub trzy cyfrowego kodu z karty CVV;
  • Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych.
  • Poproś rozmówcę o podanie imienia i nazwiska, jeżeli ich sam nie podał. Pracownicy Infolinii Banku przedstawiają się już na początku rozmowy.
  • Pod żadnym pozorem nie przekazuj telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
  • Zachowaj ostrożność, jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje.
  • Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj się bezpośrednio z obsługą Powiatowego Banku Spółdzielczego w Kędzierzynie – Koźlu lub zadzwoń na Infolinię Banku BPS pod numer wskazany na karcie.

Prezentujemy Państwu informacje dotyczące procesu AKTYWACJI KART, mające na celu pomoc podczas pierwszego kontaktu Klientów z portalem KartoSFERA.

Witamy w gronie posiadaczy karty z Grupy BPS!

AKTYWUJ KARTĘ W 3 PROSTYCH KROKACH:

• KROK 1

Zaloguj się do portalu na stronie www.kartosfera.pl. Pierwsze logowanie?
Wybierz opcję Zarejestruj się i postępuj zgodnie z instrukcją.
  

• KROK 2

W zakładce Moje karty odszukaj kartę, którą chcesz aktywować,
a następnie kliknij ikonę:  
Potwierdź aktywację zgodnie z prezentowanymi na ekranie instrukcjami.

• KROK 3

Możesz określić własny PIN w portalu KartoSFERA
lub otrzymasz go osobną przesyłką

 
Gotowe! Karty możesz już używać do płatności!

W przypadku wątpliwości możesz skorzystać z instrukcji:

Kartę możesz aktywować także w placówce
Powiatowego Banku Spółdzielczego w Kędzierzynie - Koźlu.

Karty wznowione oraz duplikaty możesz również aktywować w bankomacie – wystarczy wykonać dowolną transakcję z użyciem numeru PIN.


W przypadku problemów z aktywowaniem karty zapraszamy do kontaktu z Infolinią pod numerem telefonu: +48 86 215 50 00, czynną 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę (opłata za połączenie zgodnie z cennikiem operatora).

Ustaw kod PIN dla transakcji internetowych w zakładce 3D Secure,
aby móc wykonywać transakcji kartą w Internecie!

W związku z wejściem w życie dyrektywy w sprawie usług płatniczych (PSD2) zobowiązującej do stosowania silnego uwierzytelniania (SCA) od stycznia 2021 roku zmianie ulegnie sposób autoryzacji dla wszystkich płatności internetowych dokonanych kartą.
Aby skutecznie dokonać płatności przez Internet wymagane będzie:

  • podanie kodu PIN ustawionego dla 3D Secure w KartoSFERZE,

a następnie

  • podanie kodu przesłanego w wiadomości SMS na nr telefonu podany w Banku.

W przypadku nie zdefiniowania kodu PIN do transakcji internetowych w portalu KartoSFERA transakcja nie zostanie zrealizowana.

Kod PIN należy zdefiniować w portalu KartoSFERA w zakładce "3D Secure" i będzie on ustalany jednorazowo dla wszystkich posiadanych kart oraz wydawanych w przyszłości.

Szczegółowa instrukcja ustawienia kodu PIN znajduje się w Podręczniku użytkownika na str.30

TUTAJ pobierz podręcznik

 

1 stycznia 2021 r. skończy się okres przejściowy związany z brexitem. Od 1 stycznia 2021 r. Wielka Brytania nie będzie państwem członkowskim Unii Europejskiej. Obecnie negocjowana jest umowa o przyszłych stosunkach między UE i Wielką Brytanią. Niezależnie od faktu, czy umowa określająca ramy przyszłych stosunków Wielka Brytania - UE zostanie zawarta czy nie, od 1 stycznia 2021 r.

  • Wielka Brytania będzie państwem trzecim (nie będzie państwem członkowskim UE),
  • Wielka Brytania nie będzie częścią Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).

Konsekwencją ww. procesu będą m.in. zmiany w korzystaniu z usług bankowych, które ze względu na swój transgraniczny charakter mogłyby być powiązanie z Wielką Brytanią.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną treścią komunikatu w sprawie brexitu:

Brexit - pełny komunikat

 

Szanowni Klienci,
uprzejmie informujemy, iż w dniu 24.12.2020 r. (Wigilia) wszelkie dyspozycje Klientów nadane drogą
elektroniczną do godz. 13.00 zostaną zrealizowane tego samego dnia.
Zlecenia złożone po godzinie 13.00 zostaną rozliczone w dniu 28.12.2020 r.

Informujemy również, że w dniu 31 grudnia 2020 r. Państwa przelewy złożone do godziny 13:00 zostaną
skierowane na drogę rozliczeń międzybankowych tego samego dnia,
natomiast zlecenia złożone po godz. 13:00 zostaną rozliczone w dniu 04.01.2021 r.

Zapraszamy do korzystania z naszych usług.

Zarząd PBS K-Koźle                      

Ważny komunikat dla Klientów, którzy zawarli
Umowę Subwencji Finansowej w ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju

Uprzejmie przypominamy, że Przedsiębiorcy, którzy zawarli Umowę Subwencji Finansowej w ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju zobowiązani są do przedstawienia w terminie do 31 stycznia 2021 r., w celu weryfikacji przez Bank, dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę była uprawniona do reprezentowania Przedsiębiorcy.

  1. W przypadku, gdy Umowa została podpisana przez osobę umocowaną, w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności, dokumentami potwierdzającymi są:

    • informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu/pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego lub
    • wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  2. Dla tych z Państwa, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą i osobiście zawarli Umowę, Bank samodzielnie pobierze z bazy Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wydruk potwierdzający umocowanie Beneficjenta oraz przedstawi go w bankowości elektronicznej we Wniosku Umocowanie do akceptacji Przedsiębiorcy.
    W tym przypadku nie jest konieczne dostarczanie do Banku dokumentów potwierdzających. Natomiast konieczne jest, aby Przedsiębiorca w terminie do dnia 31 stycznia 2021 r.:

    • zalogował się do swojej bankowości elektronicznej,
    • w module Wnioski uzyskał dostęp do opcji "Tarcza Finansowa PFR dla Mikrofirm i MŚP – Umocowanie",
    • zatwierdził przedstawione tam dokumenty.

      Instrukcja składania Wniosku Umocowanie przez Beneficjenta – dostępna TUTAJ

      Ważne! Natomiast w przypadku stwierdzenia rozbieżności między danymi Przedsiębiorcy zawartymi w Umowie Subwencji Finansowej a danymi widniejącymi w pobranym wypisie z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, konieczna będzie manualna weryfikacja dokumentów potwierdzających uprawnienia do reprezentowania Przedsiębiorcy.

  3. W sytuacji, gdy Umowę podpisała osoba inna niż umocowana według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub firma posiada reprezentację wieloosobową, wymagane jest przedłożenie Pełnomocnictwa lub Oświadczenia.

    W/w dokumenty tj. Pełnomocnictwo albo Oświadczenie, należy opatrzyć podpisem kwalifikowanym elektronicznym lub poświadczyć podpisy notarialnie.

    Należy pamiętać, że:
    1. Pełnomocnictwo musi być opatrzone datą nie późniejszą niż dzień złożenia wniosku o subwencję. W przypadku tej samej daty, o ważności pełnomocnictwa decyduje godzina notarialnego poświadczenia podpisów lub złożenia ostatniego z wymaganych podpisów kwalifikowanych. W razie braku wskazania godziny poświadczenia notarialnego pełnomocnictwo udzielone w dacie złożenia wniosku nie będzie mogło być zaakceptowane;

    2. Oświadczenie musi zostać wystawione po dacie złożenia wniosku o subwencję finansową, jeśli wcześniej nie udzielono pełnomocnictwa osobie wnioskującej. Oświadczenie podpisuje osoba lub osoby umocowane według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo pełnomocnik.

    3. Zarówno Pełnomocnictwo jak i Oświadczenie należy przedłożyć wraz z aktualnym/pełnym odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub wydrukiem z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  4. Dokumenty należy przedstawić w Banku za pośrednictwem jednego z niżej wymienionego kanału:

    1. W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym:
      • na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
      • za pośrednictwem bankowości elektronicznej wchodząc na dedykowany Wniosek

    2. W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) z podpisami notarialnie poświadczonymi:
      • osobiście w placówce Banku,
      • lub przesłać pocztą na adres:
        Powiatowy Bank Spółdzielczy w Kędzierzynie – Koźlu,
        ul. Rynek 6a
        47-200 Kędzierzyn-Koźle
        z dopiskiem: „potwierdzenie PFR”

Wszystkie wyżej wymienione dokumenty należy złożyć w Banku w nieprzekraczalnym terminie do 31 stycznia 2021 r.

Uwaga!
Konsekwencją niedopełnienia ww. obowiązku będzie wypowiedzenie Umowy przez Fundusz PFR.

Z uwagi na sytuację epidemiczną od dnia 09.11.2020r.
Oddział Banku w Kędzierzynie – Koźlu ul. Rynek 6a
będzie czynny w godzinach od 8.30 do 16.00